تامين لاستيك انواع ليفتراك

۴۱ بازديد

لاستيك ليفتراك سوميتومو 10-6.50

لاستيك ليفتراك سوميتومو 10-6.50

لاستيك ليفتراك 

تاير ( لاستيك ) پوشش حلقه اي مي باشد كه روي رينگ انواع ماشين آلات و يا ساير تجهيزات ديگر نصب مي شود و از ساختاري منعطف با توانايي جذب ضربه برخوردار بوده و هميشه در تماس مستقيم با زمين است .بخش عمده ي تاير از جنس "لاستيك" ساخته شده است كه به همين دليل در ايران به نام لاستيك نيز شناخته مي شود.

لاستيك ليفتراك  بادي & لاستيك ليفتراك توپر 

تايرها به دو نوع كلي “بادي و غير بادي” تقسيم مي شوند. تاير هاي بادي خود از دو گروه كلي تيوب دار (باياس) و تيوبلس (راديال) تشكيل شده است. نوع لاستيك هاي غير بادي نيز به دو گروه تايرهاي توپر ”SOLID” كه معمولا در دستگاههاي صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد و تاير هاي “پلي اورتان” كه به تازگي اختراع شده اند قابل تقسيم است.

نوع كاربري و محل كار تعيين مي كند كه چه تايري مناسب ليفتراك مي باشد. به هر حال خيلي از ليفتراك ها براي نوع خاصي از تاير طراحي شده اند كه تاير آن ها را نمي توان با مدل ديگري تغيير داد. ليفتراك هايي كه در فضاي باز و كارهاي سنگين استفاده مي شوند نيازمند تايرهايي بادي با چسبندگي زياد هستند و در ليفتراك هاي الكتريكي با كاربري محدود (استاكر، ريچتراك و پالت تراك برقي) بيشتر از تايرهاي پلي اورتان استفاده مي شود.

 

به طور كلي ليفتراك هايي كه در انبارهاي بازيافت مواد فلزي و آهني و همچنين در كارخانجات شيشه با سطوح تيز و برنده و آسيب زننده كار مي كنند، ضروري است كه از لاستيك توپر استفاده كنند، لاستيك بادي براي اين ليفتراكها در اين محيط، داراي عمري كوتاه و سبب افزايش هزينه هاي نگهداري براي صاحب صنعت مي باشد

ليفتراك هايي كه در انبارهاي جابه‌جايي صنايع آسيب پذير و شكننده فعاليت مي كنند، ضروري است كه از لاستيك بادي به دليل انعطاف بيشتر و داراي قابليت ضربه نزدن به كالاي در حال حمل بر روي شاخ ليفتراك، استفاده كنند، استفاده از لاستيك توپر براي اين ليفتراك سبب افزايش آسيب به كالاهايي كه در توسط ليفتراك در حال جابه‌جا شدن هستند، مي شود، پس بنابراين  بهتر است از لاستيك هاي توپر ليفتراك در سطوح هاي صاف و هموار استفاده شود. اين نكته را هم بايد همواره در نظر داشت كه براي ليفتراك هاي با ظرفيت تناژ بيشتر، از لاستيك هاي بادي استفاده مي شود.

نوع كاربري و محل كار تعيين مي كند كه چه تايري مناسب ليفتراك مي باشد. خيلي از ليفتراك ها براي نوع خاصي از تاير طراحي شده اند كه تاير آن ها را نمي توان با مدل ديگري تغيير داد. ليفتراك هايي كه در فضاي باز و كارهاي سنگين استفاده مي شوند نيازمند تايرهايي بادي با چسبندگي زياد هستند در ليفتراك هاي الكتريكي با كاربري محدود از تايرهاي پلي اورتان استفاده مي شود.

 

 

تعويض لاستيك ليفتراك 

به عنوان يك قاعده كلي، زماني كه كمتر از يك اينچ از آج هاي لاستيك وجود دارد، زمان تعويض لاستيك ها است. آيا مي دانستيد: اگر يك تاير 40 درصد فرسوده شده باشد، ليفتراك و راننده بيش از 84 درصد از لرزه هاي سطحي كه روي آن حركت مي كنند را جذب مي كند. در كنار اين موضوع انتقال بار نيز خيلي سخت تر انجام شود و نيروي بيشتري لازم است تا چرخ ها به همان مقدار چرخش تغيير كنند، كه اين مسئله مي تواند منجر به فشار بيشتر بر روي گيربكس و ساير قطعات ليفتراك كه وظيفه انتقال نيرو به چرخ هاي ليفتراك را دارند شود. بنابراين تعويض لاستيك ليفتراك  يك راه ارزان براي نگه داشتن ليفتراك و اپراتور در شرايط خوب است!

سايز لاستيك ليفتراك

سايز لاستيك ليفتراك را مي توان در ديواره تاير پيدا كرد. اگر اندازه لاستيك را در آنجا قابل رويت نباشد، مي توان كتابچه راهنماي اپراتور ليفتراك را كه توسط كارخانه سازنده در اختيار مصرف كننده قرار گرفته بررسي و يا با نماينده ليفتراك تماس گرفت.

بسته به نوع لاستيك ليفتراك كه با آن سر و كار داريد ، اندازه تاير متفاوت خواهد بود. هر يك از اعداد حك شده بر روي تاير ابعاد مختلف آن را معرفي مي نمايند، سايز لاستيك ليفتراك بصورت سه پارامتر اندازه ريم*عرض تاير*قطر خارجي(A*B*C) نمايش داده شده باشد. بعنوان مثال: 10.5*6*16

اكثر لاستيك هاي بادي يا توپر ليفتراك بصورت دو پارامتر Width x Rim نمايش داده مي شود. به عنوان نمونه 10*6.50 كه در اين صورت 6.50 (A)پهناي لاستيك و 10 (B) اندازه ريم لاستيك ليفتراك مي باشد.

 

لاستيك سوميتومو 

شركت توليدي لاستيك سوميتومو در سال 1909 در كوبه ژاپن تاسيس شد. سالهاي آغازين فعاليت شركت و در طول سالهاي متمادي، شركت سوميتومو و دانلوپ روابط تجاري گسترده و نزديكي با يكديگر داشتند. در سال 1963، اين شركت توليدي با خريد شركت لاستيك دانلوپ ژاپن ، اين شركت را به شركت توليدي سوميتومو افزود. بدين ترتيب از سال 1985 تمام دارايي ها و حق استفاده از نام تجاري دانلوپ متعلق به لاستيك سوميتومو ژاپن گرديد. اين شركت با برخورداري از مهندسي دقيق و فن آوري هاي نوآورانه خود توانسته است نيازهاي مصرف كننده را به مقدار قابل توجهي برآورده كند و شهرت بسيار گسترده اي در بازارهاي جهاني داشته باشد. اين شركت توليدي با بيش از 35 هزار كارمند و بيش از 300 دفتر فروش در سراسر دنيا دارد و هم چنين به عنوان ششمين توليد كننده برتر تاير در دنيا شناخته مي شود.

اين كمپاني به لحاظ حجم توليد بعد از بريجستون دومين لاستيك سازي برتر ژاپن است. در عرصه جهاني نيز اين شركت  ششمين تايرساز برتر دنيا محسوب مي‌شود. اين كمپاني مالك چندين برند ديگر در زمينه توليد تاير بوده است و محصولات خود را در كارخانه‌ هاي ژاپن و تايلند توليد مي‌كند.

لاستيك ليفتراك سوميتومو 

شركت لاستيك سازي سوميتومو  با داشتن شهرت براي كيفيت، خدمات و فن آوري پيشرفته، يك نام تجاري برتر تاير است كه تركيبي منحصر به فردي از كيفيت را ارائه مي دهد.

سوميتومو (Sumitomo Rubber Industries) نام تجاري صادراتي برتر براي يكي از بزرگترين توليدكنندگان لاستيك ليفتراك  در جهان است . برتري سوميتومو در صنعت تاير طراحي نوآورانه، مهندسي دقيق و كيفيت برتر نسبت به ساير توليد گنندگان لاستيك ليفتراك مي باشد.

 

امروزه، Sumitomo به عنوان يكي از گروه هاي تجاري پيشرو ژاپن شناخته شده است و به عنوان يك شركت آمريكايي - ژاپني، همواره براي بكاري گيري و ارائه تكنولوژي هاي پيشرفته در صنعت لاستيك و همچنين كاهش فرايندهاي ضد محيط زيستي پيشگام بوده و در تمامي محصولات خود اين موارد را بكار بسته است .

از سايزهاي رايج توليدي در زمينه لاستيك ليفتراك مي توان به موارد زير اشاره نمود :

انواع لاستيك ليفتراك بر اساس نوع دستگاه 

جدول راهنماي سايز لاستيك ليفتراك (تاير ليفتراك)

 

رديف 

نوع ليفتراك 

سايز لاستيك جلو ليفتراك

سايز لاستيك عقب ليفتراك

1

لاستيك ليفتراك 1.5 تن

6.50-10-14PR

5.00-8-10PR

2

لاستيك ليفتراك 1.8 تن

6.50-10-14PR

5.00-8-10PR

3

لاستيك ليفتراك 2 تن

6.50-10-14PR

5.00-8-10PR

4

لاستيك ليفتراك 2.5 تن

28*9-15-14PR

6.50-10-14PR

5

لاستيك ليفتراك 3 تن

28*9-15-14PR

6.50-10-14PR

6

لاستيك ليفتراك 3.5 تن

28*9-15-14PR

6.50-10-14PR

7

لاستيك ليفتراك 4 تن

8.25-15-20PR

7.00-12-14PR

8

لاستيك ليفتراك 5 تن

8.25-15-20PR

7.00-12-14PR

9

لاستيك ليفتراك 7 تن

8.25-15-14PR

8.25-15-14PR

10

لاستيك ليفتراك 10 تن

9.00-20-14PR

9.00-20-14PR

PR تعداد لايه هاي تشكيل دهنده لاستيك ليفتراك مي باشد.

 

از ساير برندهاي لاستيك ليفتراك به موارد زير مي توان اشاره نمود :

جهت تهيه لاستيك ليفتراك (تاير ليفتراك) با كيفيت ، قيمت لاستيك ليفتراك مي توانيد هم اكنون با واحد فروش آذران پيشرو صنعت تماس حاصل فرماييد .

 

 

كار با استاكر دستي

۴۸ بازديد

كار با استاكر دستي

استاكر دستي يكي از دستگاه هاي مورد استفاده در انبارها و بسياري از مراكز صنعتي و تعميرگاهي است. استاكر دستي كه در واقع توسط نيروي هيدروليكي روغن عمل مي كند قابليت حمل بار با تناژهاي مختلف را داراست و مي تواند در مواقعي كه امكان استفاده از ساير بالابر ها به دليل محدوديت هاي مكاني وجود ندارد، مورد استفاده قرار گيرد.
عملكرد استاكر دستي هيدروليكي تقريبا شبيه به دستگاه هاي ليفتراك است و ساختاري شبيه به آن دارد كه معمولا براي بلند كردن بارهاي پالتي سنگين از آن استفاده مي كنند. در واقع ساختار چنگالي بالابرهاي استاكر دستي براي بالابردن بارهاي روي پالت بسيار مناسب است اما براي بالا بردن ساير بارها نيز از آن استفاده مي شود.
چرخ هاي محكم طراحي شده براي استاكر دستي هيدروليكي به شما امكان جابجايي راحت و با تعادل بالا در محدوده فضاي كارتان را مي دهد. اين چرخ ها به ترمز نيز مجهز هستند كه امكان نگهداري راحت را براي شما فراهم كرده و ايمني كار را بالا مي برد. علاوه بر اين تعبيه شدن يك سيستم جلوگيري از سقوط ناگهاني، اطمينان كار را در حين بار بالا مي برد. اين سيستم از خالي شدن ناگهاني سيستم هيدروليك جلوگيري كرده و به عنوان پشتيبان عمل مي كند.

در ادامه به چگونگي استفاده اصولي و مطمئن از استاكر دستي پرداخته شده است.

در ابتدا سطحي كه قرار است استاكر دستي را روي آن به حركت درآوريد را به لحاظ هموار بودن و نبود موانع و پستي و بلندي چك كنيد.
قبل از استفاده از استاكر دستي ابتدا ترمز چرخ ها را با پايين آوردن پدال فعال كرده و از حركت نكردن دستگاه استاكر دستي اطمينان حاصل كنيد.
تمامي اين مراحل را قبل از استفاده و يك بار بدون بار تست كنيد.
روي دسته استاكر دستي شما يك ضامن سه موقعيته را مشاهده مي كنيد كه بنا بر نياز خود مي توانيد اين ضامن را در يكي از سه موقعيتي كه در تصوير نيز شرح داده شده، قرار دهيد.
قرار گيري ضامن كنترلي در موقعيت پايين، استاكر دستي را آماده بالا بردن بار مي كند. شما با بالا و پايين بردن دسته مي توانيد نسبت به بالا بردن بار خود تا ارتفاع دلخواه اقدام كنيد.
سعي كنيد در هنگام قرار دادن چنگال ها در زير بار، آن ها را دقيقا در زير مركز بار قرار داده تا در هنگام بالا بردن استاكر دستي، تعادل بار حفظ شود.
بعد از قرارگيري بار در موقعيت دلخواه مي توانيد ضامن را در موقعيت وسط قرار داده و اصطلاحا آن را قفل كرده و آماده حركت كنيد. در اين حالت مي توانيد با اطمينان خاطر بار را توسط استاكر دستي هيدروليكي خود جابجا كنيد.
و در نهايت براي پايين آوردن بار مي توانيد پس از قرار دادن استاكر دستي در موقعيت مشخص شده خود، با قرار دادن ضامن دسته استاكر دستي، مجموعه استاكر و بار را به آرامي پايين بياوريد.

با تغيير دادن حالت اين ضامن ، شما مي توانيد مطابق راهنماي زير آن را تنظيم كنيد:

۱- زماني كه چنگال هاي استاكر دستي هيدروليكي در زماني كه پمپ در حالت متعادل قرار دارد به سمت بالا حركت مي كند، مهره تنظيم (۲-۴) را روي پيچ تنظيم (۱-۴) بچرخانيد. يا پيچ (۳-۴) را در جهت عقربه هاي ساعت بچرخانيد تا زماني كه در اين حالت با تكان دادن دسته استاكر دستي به سمت بالا يا پايين حركت نكند.

۲- اگر مجموعه استاكر دستي هيدروليكي در زمان قرار گيري در حالت قفل به سمت پايين حركت مي كند، مهره تنظيم (۲-۴) را روي پيچ تنظيم (۱-۴) بچرخانيد. يا پيچ (۳-۴) را در خلاف جهت عقربه هاي ساعت بچرخانيد تا زماني كه در اين حالت با تكان دادن دسته جك به سمت بالا يا پايين حركت نكند.

۳- اگر با قرارگيري ضامن در بالاترين نقطه كه براي پايين آمدن بار است، مجموعه به سمت پايين حركت نمي كند، مهره تنظيم (۲-۴) را روي پيچ تنظيم (۱-۴) بچرخانيد. يا پيچ (۳-۴) را در جهت عقربه هاي ساعت بچرخانيد تا زماني كه حركت به سمت بالاي ضامن باعث پايين آمدن مجموعه و بار شود.

۴- اگر با قرارگيري ضامن در پايين ترين نقطه كه براي بالا رفتن بار است، مجموعه به سمت بالا حركن نمي كند، مهره تنظيم (۲-۴) را روي پيچ تنظيم (۱-۴) بچرخانيد. يا پيچ (۳-۴) را در خلاف جهت عقربه هاي ساعت بچرخانيد تا با قراردادن ضامن در پايين ترين نقطه و سپس پمپ كردن، جك به سمت بالا حركت كند

 

كار با جك پالت دستي

۵۰ بازديد

كار با جك پالت دستي 

كار با جك پالت دستي

با وجود اينكه براي كار با جك پالت احتياجي به داشتن گواهينامه نيست ولي اين موضوع دليل بر بي اهميت بودن دقت كار با جك پالت نمي شود. بسياري از كارفرمايان از كارگران آموزش نديده و توجيه نشده خود كه تا بحال با جك پالت كار نكرده اند درخواست انجام اين امر را دارند. خود اين افراد نيز كار با جك پالت را يك مورد سطحي و پيش پا افتاده مي دانند و همين موضوع باعث مي شود كه بعضا به خود و يا ساير كاركنان در حين كار با جك پالت صدمه وارد كنند.

اصولا دليل استفاده از جك پالت سهولت در امور جا به جايي بار از نقطه اي به نقطه ديگر است. اگر قرار باشد يك فرد مقداري بار را از نقطه اي به نقطه ديگر منتقل كند بايد بار را ابتدا از زمين بلند كرده و سپس در نقطه هدف روي زمين قرار دهد كه اين امر مستلزم صرف انرژي و استقامت زياد در زمان قابل ملاحظه اي خواهد بود. استفاده از جك پالت ، در صرف اين انرژي و زمان، باعث صرفه جويي شده مضافا اينكه عمليات جابجايي با دقت بالاتري صورت مي پذيرد.

هنگام استفاده از جك پالت (حتي براي مسافتهاي كوتاه) بايد مطمئن شويد كه از تجهيزات ايمني درستي مثل كفش هاي كارگاهي با روكش فلزي ، دستكش و عينك ايمني (درحمل مواد شيميايي خطرناك) برخوردار هستيد.

پشت جك دستي پالت ايستاده و اهرم آزاد كردن شاخك ها را پيدا كنيد، با فشار دادن اهرم كوچك، شاخك هاي جك پالت (قطعات بزرگ فلزي تخت در نزديكي كف) به پايين رانده مي شوند.

اهرم آزاد سازي جك پالت اغلب يك اهرم كوچك در وسط دسته گرد در ساق عمودي دستگاه است كه ممكن است با يك رنگ متفاوت از پلاستيك مشخص شود.

اهرم جك پالت را فشار دهيد تا پايه ها را پايين بياوريد.پايه بايد فقط يك يا دو يا دو سانتي متر از كف باشند.

پايه هاي جك پالت را زير پالت قرار دهيد. اگر ارتفاع شاخك ها مناسب نباشند، ارتفاع دستگاه به اندازه كافي كاهش نيافته است، بنابراين سعي كنيد دوباره بر روي اهرم آزاد سازي فشار دهيد تا شاخك ها به ارتفاع مطلوب برسند.

هنگامي كه پايه ها در زير پالت قرار داده شدن، از دسته جك پالت براي بالابردن شاخك ها استفاده كنيد. ساق عمودي جك پالت را به صورت مورب به سمت پايين فشار دهيد.

توجه داشته باشيد كه اين عمل به آرامي صورت گيرد تا جك بالابر بتواند بر نيروي گرانش غلبه نمايد.

هنگاميكه شاخك هاي جك پالت به ارتفاع مطلوب رسيدند به طوري كه پالت بر روي زمين كشيده نشود، مي توان آن را حركت داده و با كمك دسته جك پالت به حركت آن جهت داد.

بازرسي اوليه از جك پالت

  • بايستي يك بازديد عمومي از ظاهر جك پالت انجام گيرد.
  • قبل از استفاده نحوه كار قسمتهاي مختلف جك پالت تست شود، تا مطمئن شويد كه آسيب ديده نيستند.
  • چرخ هاي جك پالت را بازرسي شوند تا كهنه يا شكسته نباشند زيرا در صورت وجود مشكل در چرخ هاي جك پالت حمل بار با دستگاه به سختي انجام شده و موجب مي شود بار روي دستگاه متزلزل و لرزان باشد و امكان ايجاد خسارت روي محموله وجود دارد.

نگهداري جك پالت

  • جك پالت را دريك مكان خشك نگهداري نماييد تا باعث زنگ زدگي قطعات آن نگردد.
  • همواره بررسي نمائيد تا قطعات دستگاه دچار پوسيدگي يا شكستگي نشده باشد.

 

موتور پركينز

۵۰ بازديد

شركت پركينز

پركينز  (Perkins Engines) شركت صنايع سنگين بريتانيايي است، كه در سال ۱۹۳۲ تأسيس شد و امروزه در زمينه ارائه خدمات طراحي و توليد موتورهاي درون‌سوز و فناوري‌هاي مرتبط با آن فعاليت مي‌نمايد. دفتر مركزي شركت پركينز ، در ايستفيلد، پيتربورو، بريتانيا قرار دارد. شركت پركينز  به عنوان زير مجموعه‌اي از شركت كاترپيلار انواع موتورهاي ديزل صنعتي، كشاورزي، عمراني و توليد توان را توليد مي‌كند.

فرانك پركينز  در ۷ ژوئن ۱۹۳۲ شركت شخصي خود با همكاري دوست خود چاپمن بعنوان مدير فني، تاسيس كرد. هر دو آنها به پتانسيل خفته موتورهاي ديزل ايمان داشتند. آنها شروع به ساخت اولين ديزل خود به نام VIXEN كردند.

كمپاني پركينز  از سال ۱۹۷۰ به عنوان تامين كننده اصلي موتورهاي ديزل كمپاني CATERPILLAR  آمريكا بوده است. شركت Perkins  انگلستان در ادامه فعاليت هايش از سال ۱۹۸۰ به طور رسمي به عنوان همكار CAT در حال فعاليت است. اين دو شركت با ادغام در يكديگر سياست تقسيم بازار را براي هم افزايي بيشتر و حضوري قدرتمندتر در سراسر دنيا در پيش گرفته اند. كمپاني كاترپيلار و پركينز  برخي از رده محصولات را براي يكديگر توليد مي نمايند.

توليدات شركت پركينز

اين كمپاني در حال حاضر طيف وسيعي از بازار موتورهاي ديزل ، بخصوص موتورهاي ديزل سريع تر را در دست دارد. كمپاني پركينز  موتورهاي ديزل كه در اتومبيل هاي سواري نيز كاربرد دارد را هم در دستور فروش خود دارد.

اين شركت براي اكثر زمينه هاي مختلف صنعتي اعم از راه سازي, كشاورزي, دريايي و الكتريكي موتور دارد:

•          موتور ديزل پركينز  جهت تجهيزات صنعتي و راه سازي: جهت نصب بر روي ماشين آلات صنعتي همچون لودرها، ليفتراك ها، ماشين آلات خردكن و ساير ماشين آلات سنگين استفاده مي گردند.

•          موتور ديزل پركينز جهت تجهيزات كشاورزي

•          موتور ديزل پركينز جهت تجهيزات دريايي جهت تامين توان كشتي ها و قايقهاي تفريحي توليد و استفاده مي گردند.

•          موتور ديزل پركينز جهت تجهيزات الكتريكي : اين ديزل ها صرفاً جهت توليد ديزل ژنراتورها استفاده مي گردند. شايد مهمترين ويژگي اين موتورها در صنعت ديزل ژنراتور، دور ثابت آنها مي باشد. البته موتورهاي گاز سوز كه جهت توليد ژنراتور گازسوز استفاده مي شوند نيز در اين گروه (توليد توان) قرار دارند.

موتور ديزلي پركينز

اولين تست موتور ديزل پس از مدت كمي از تاسيس در سال 1932 انجام شد. اين موتور ديزل با استفاده از هندل روشن و شروع به كار مي كرد. البته اين موتور ديزل از در پوشه هاي احتراقي كه در كوره ذغال كك گرم مي شد كمك گرفته بود.

آنها توانستند موتور خود را با موفقيت روشن و به ميزان 4000 دور در دقيقه برسانند. اين موتور در آن زمان فاقد سيستم گاورنر جهت تنظيم دور بود. بدين ترتيب اولين موتور ديزل پركينز  در سال 1932 متولد گرديد.

پس از آن در سال 1937 موتور جديد P6 شش ماه بعد از اولين امتحان به عنوان نمونه اوليه توليد شد. انقلابي كه موتور ديزل P6 پركينز  در صنعت ديزل ايجاد كرد آنها را به عنوان يك عضو جديد بازار ديزل معرفي نمود.

در سال 1938 موتورهاي LYNX ، WOLF و LEO PARD 1,2 در صنايع و ماشين آلات مختلف صنعتي، دريايي و كشاورزي و در بيش از 650 كاربري مختلف استفاده مي شد. فرانك پركينز  زميني را در East field براي رسيدن به آنچه دورنماي ذهني خود به عنوان رهبر بازار ديزل داشت تهيه كرد. از آن پس پركينز  به سرعت دوران تحول براي رسيدن به عنوان تامين كننده اصلي موتورهاي ديزل در سرار جهان آغاز نمود.

ديزل ژنراتور پركينز

ديزل ژنراتور (Diesel Generator)، يا مولد ديزل به تركيبي از موتور ديزل، ژنراتور و انواع متعلقات فرعي از قبيل شاسي، اطاقك پوشاننده جهت محافظت و كاهش صدا، سيستم‌هاي كنترل، قطع كننده‌هاي اضطراري مدار، سيستم مولد گرما، سيستم استارت اتومات و غيره كه به منظور توليد برق استفاده مي‌شود، مي‌گويند. هدف از اين تركيب توليد الكتريسيته يا همان برق از سوخت ديزل (گازوئيل) است. به اين معني كه اين دستگاه نيروي مكانيكي حاصل از سوخت ديزل توسط موتور را به ژنراتور انتقال داده و در خروجي جريان برق را به ما مي دهد.

يكي از كاربري هاي عمده موتورهاي ديزل پركينز  توليد موتور هاي ديزل تخصصي جهت كاربري توليد برق يا همان ديزل ژنراتور (Power Generation) مي باشد. ديزل ژنراتورهاي پركينز  به دليل تمركز بر ماهيت توليد توان قابليت هاي بسيار خوبي را در شرايط مختلف بارگيري از خود نشان مي دهند. اين قابليت ها سبب برتري كامل ديزل ژنراتور هاي پركينز  را در مقايسه با بسياري از برندهاي جا افتاده (كه گاهاً از صنعت ماشين سازي و … ) وارد بخش توليد مولد ديزل شده اند، گرديده است.

ديزل ژنراتور پركينز  در رده توليد توان يا همان ديزل ژنراتورها (Power Generation) شامل سري هاي زير مي باشد :

 

 

فروش قطعات موتور پركينز

شركت آذران پيشرو صنعت با فعاليت در زمينه تامين و فروش موتورهاي پركينز   و تامين قطعات يدكي آنها، از جمله مولدهاي برق ديزلي ( ديزل ژنراتور )، موتورهاي ديزل پركينز   Perkins استفاده شده در انواع ماشين آلات صنعتي از جمله ليفتراك، تراكتور و ساير ماشين آلات ديزلي مطابق با استانداردهاي جهاني و با هدف ارائه هر چه بهتر خدمات و محصولات همگام با تكنولوژي روز و توليدكنندگان معتبر ديزل ژنراتور و ژنراتور گازسوز سراسر دنيا و با بكارگيري كادري مجرب متشكل از مهندسين و تكنسين هاي متخصص و با تجربه، از سال 1390 در خدمت صنايع كوچك و بزرگ كشور مي باشد.

اين شركت مفتخر است كه همواره با ارائه هرچه بهتر خدمات پس از فروش به مشتريان محترم، و تلاش روز افزون در جهت حفظ رضايتمندي و اعتماد، توانسته است بر تعداد كاربران و مصرف كنندگان محصولات اين شركت افزوده و با ياري خداوند متعال و تحقق بخشيدن به اهداف بلند مدت پاسخ گوي حسن اعتماد شما مشتريان ارجمند باشد.

در جهت رفاه حال مشتريان گرامي مجموعه كاملي از قطعات و لوازم يدكي موتورهاي صنعتي از جمله ليفتراك و ماشين آلات كشاورزي و دستگاه هاي راه سازي و ساختماني از قبيل بيل بكهو، بابكت و ژنراتورهاي ديزل در تيپ هاي سري 400 ، سري 700 ، سري 800 ، سري 1000 ، سري 1100 ، سري 1300، سري 2000 و سري 3000 و 4000  قابل عرضه مي باشد. لطفا براي اطلاعات بيشتر از طريق شماره هاي مندرج در صفحه تماس با ما ، با كارشناسان اين مجموعه در ارتباط باشيد.

 

استاكر دستي

۴۶ بازديد

ليفتراك دستي يا استاكر دستي نوعي از تجهيزات انبارداري مي باشد كه قابليت حمل بار و پالت در ارتفاع را داراست. جك هيدروليك اين دستگاه كه توسط نيروي انساني كار مي كند ميتواند بار را در ارتفاع هاي مختلف تخليه يا بارگيري نمايد. اين دستگاه با قيمت مناسب خود كارآمدي بسياري در انبار هاي كوچك، محيط هاي صنعتي و كارگاهي كه نيازمند جابجايي بار در ارتفاع هستند، را دارد.

استاكر دستي براي بالا و پايين بردن بار همچنين جابه جايي پالت درارتفاع استفاده مي شود .

هدف اصلي استاكر براي بارگيري بار داخل ماشين هاي باربري همچنين تخليه بار از اين گونه وسايل نقليه است. همچنين عمده كاربر استاكر در فروشگاه ها با فضاي كافي، كارگاه ها و كارخانه ها براي قرار دادن بار در داخل قفسه هاي انبار و يا پايين گذاشتن بار از قفسه ها مي باشد .

سيستم عملكردي اين دستگاه ها بر اساس سيستم پمپ هيدروليك مي باشد .
استاكر ها را را با عناويني ديگر نيز مي شناسند. مانند: جك بالابر، ليفتراك دستي، بالابر صنعتي و...

 
استاكر ها را معمولاً در انواع تمام دستي، نيمه اتوماتيك و تمام اتوماتيك طراحي و توليد مي كنند .

در استاكر هاي دستي بالا و پايين رفتن شاخك ها با استفاده از جك دستي هيدروليك و جلو و عقب رفتن دستگاه با نيروي دست انجام مي شود .

در حالي كه در استاكر نيمه اتوماتيك بالا و پايين رفتن شاخك ها با نيروي برق و تنها جلو و عقب رفتن دستگاه به صورت دستي انجام مي شود .

در استاكر هاي تمام اتوماتيك هم بالا و پايين رفتن شاخك ها، هم جلو و عقب رفتن دستگاه به صورت تماماً برقي انجام مي شود . 
به طور معمول ليفتراك هاي دستي نيمه برقي به خاطر قيمت مناسب و سرعت كاري مطلوب پرمصرف ترين نوع از اين دستگاه هاست، استاكر هاي دستي را نيز معمولاً كساني كه حجم كاري آن ها كم و مداوم نيست، استفاده مي كنند.

ويژگي هاي استاكر دستي

  • ظرفيت جابجايي 1و 2 تن واقعي
  • چرخ هاي خاص دوبل پلي يورتان
  • قطر چرخ شاخك 80 ميليمتر  و چرخ فرمان 200 ميليمتر
  • عرض دستگاه 160 سانتي فاصله بين دو شاخك 220 ميليمتر

– جهت اخذ قيمت انواع استاكر دستي و دريافت ليست قيمت استاكر دستي در برندها و تناژهاي مختلف لطفا با كارشناسان فروش تماس حاصل فرمائيد.

 

پالت تراك برقي

۵۰ بازديد

بارشد صنايع، استفاده از ليفتراك و تجهيزات انبار داري هم رشد به سزايي به خود گرفت، تا جايي كه ليفتراك و تجهيزات انبارداري بخش جدايي ناپذير صنايع شدند.
صنايع مختلف بسته به نياز خود از اين ماشين آلات استفاده مي كنند كه مدل هاي پرمخاطب آن ليفتراك (ليفتراك ديزلي، ليفتراك دوگانه سوز، ليفتراك برقي)، استاكر(استاكر برقي، استاكر نيمه برقي، استاكر دستيريچتراك،پالت تراك و جك پالت هستند كه هر يك را مي توايد در بخش هاي مربوطه با آن آشنا شويد ولي در اينجا مي خواهيم با پالت تراك، نحوه استفاده از آن و مشخصات فني ان آشنا شويم كه در ادامه به آن مي پردازيم.

پالت تراك ها در سه مدل تمام برقي (اتوماتيك)، نيمه برقي و دستي است كه پالت تراك دستي را با نام جك پالت بيشتر مي شناسند كه نحوه ناوبري انها به شكل زير مي باشد.
پالت تراك برقي: داراي دو دكمه كنترلي مي باشند كه با آن بار را از زمين به صورت برقي بلند كرده و آماده حركت مي كند و با دكمه اي ديگر به صورت برقي اين دستگاه را جا به جا مي كند و حركت دستگاه قابليت تنظيم بر روي دو حالت خرگوشي (سريع) و لاك پشتي (آهسته) را دارد.

 


پالت تراك نيمه برقي: مانند بالا داراي پدالي جهت ليفت بار به صورت برقي مي باشد ولي جا به جايي بار كاملا به صورت دستي مي باشد نيروي محركه آن اپراتور آن نيز مي باشد.

 


پالت تراك دستي يا جك پالت: در اين دستگاه براي بلند كردن بار بايد توسط اپراتور جك زده شود و بعد از آماده شدن و بالا رفتن بار نهايت تا 20 سانتي متر بار جهت جا به جايي، بايد به صورت دستي ناوبري كرد.

 


مشخصات فني پالت تراك
پالت تراك ها نيز مانند ساير ماشين هاي انبار داري داراي مشخصات فني متفاوتي هستند و يكي از مهمترين مواردي كه بايد در زمان خريد ليفتراك ، پالت تراك و ساير ادوات انبارداري به آن توجه كنيد.

  • عرض شاخك ها
  • ارتفاع بالابري
  • تناژ پالت تراك
  • طول شاخك
  • ساعات كاركرد پالت تراك
  • گارانتي و خدمات پس از فروش
  • تامين قطعات يدكي
  • كشور سازنده
  • ادوات بكار برده شده در پالت تراك

 

مطالب مفيد:


ليفتراك ديزلي

 ليفتراك دوگانه سوز

ليفتراك برقي

فروش ليفتراك كاركرده و صفر

قيمت ليفتراك

باطري ليفتراك

قطعات ليفتراك

الحاقيه ليفتراك

رينگ ليفتراك

۵۰ بازديد

يك ليفتراك مي تواند يك دارايي بسيار سودمندي براي كسب و كار باشد. نه تنها مي توانند وظايف عملياتي در انبار را ساده تر كند، بلكه مي تواند كار چندين نفر را نيز انجام دهد و كار را سريع و موثر انجام دهد. ليفتراك ها قطعات پيچيده اي از ماشين آلات هستند بنابراين در هر صورت براي حفظ و نگهداري صحيح آنها مي بايست مرتب آنها مورد بررسي روزانه قرار گيرند. يكي از اين موارد توجه به رينگ لاستيك ليفتراك مي باشد.

تاير به عنوان آخرين عضو گردنده از سيستم انتقال قدرت مي باشد كه نقش مهمي را در كنترل ليفتراك بر عهده دارد. پس انتخاب لاستيك و رينگ ليفتراك و نگهداري از آن، از عوامل مهم براي عملكرد هر چه بهتر اين عضو از سيستم محسوب مي گردد.

رينگ ليفتراك با ابعاد و عملكرد تاير رابطه مستقيم داشته، بنابراين بر عملكرد اين دستگاه مستقيما تاثيرگذار است. براي انتخاب رينگ مناسب عوامل گوناگوني بايد بررسي گردند.

يكي از توصيه هاي كارشناسان توجه به همخواني رينگ و لاستيك ليفتراك است.آنها توصيه مي كنند هنگام انتخاب رينگ ليفتراك ، به نوع ليفتراك ، اندازه و نوع لاستيك توجه شود. رينگ مورد نظر حتما بايد با استاندارد ليفتراك و متناسب به نوع لاستيك ليفتراك انتخاب شود. كارشناسان توصيه مي كنند از رينگ هاي زنگ زده، پوسيده، تاب دار يا جوشكاري شده مطلقا استفاده نشود. همچنين از هرگونه تغييرات بر روي رينگ مثل جوشكاري ، سنگ زدن و ساج انداختن و... پرهيز شود. همچنين توجه به سوراخ پيچ روي سطح رينگ بسيار مهم است. سوراخ هاي پيچ برروي سطح كروي شكل حالت واشر-فنري دارند. اگر با رينگ برخورد كرديد كه سطح كروي سوراخ هاي پيچ آن به هر دليلي صاف شده بود از خريد آن جدا خودداري كنيد.

هم اكنون با توجه به تجربه يك دهه تامين قطعات يدكي ماشين آلات صنعتي و انبارداري، اين مجموعه آماده ارائه خدمات به همكاران و مشتريان عزيز مي‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشين‌آلات صنعتي نيازمند حضور مستمر در اين حوزه مي‌باشد. آذران پيشرو صنعت افتخار دارد به منظور كسب رضايت همكاران و مشتريان و ارتقاء كيفيت خدمات و همچنين با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعاليت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در اين راستا آماده ارائه خدمات فني و مهندسي و تامين قطعات يدكي انواع ليفتراك مي باشد.

اين شركت، نظر به اهميت صنعت جابه جايي مواد در اجرا و پيشبرد اهداف والاي پروژه هاي ملي و صنعتي كشور با هدف ايجاد يك مجموعه متخصص در زمينه فروش انواع رينگ ليفت تراك و همچنين ارتباط با وارد كنندگان و توليدكنندگان معتبر در اين زمينه آماده ساخت، تهيه و ارائه انواع سايز رينگ ليفتراك هاي موجود در بازار ايران كه مورد نياز شركت ها و كارخانجاتي كه از اين دستگاهها استفاده مي كنند، مي باشد از آن جمله ميتوان به تامين انواع :

و .... اشاره نمود.