تامين لاستيك انواع ليفتراك

۴۲ بازديد

لاستيك ليفتراك سوميتومو 10-6.50

لاستيك ليفتراك سوميتومو 10-6.50

لاستيك ليفتراك 

تاير ( لاستيك ) پوشش حلقه اي مي باشد كه روي رينگ انواع ماشين آلات و يا ساير تجهيزات ديگر نصب مي شود و از ساختاري منعطف با توانايي جذب ضربه برخوردار بوده و هميشه در تماس مستقيم با زمين است .بخش عمده ي تاير از جنس "لاستيك" ساخته شده است كه به همين دليل در ايران به نام لاستيك نيز شناخته مي شود.

لاستيك ليفتراك  بادي & لاستيك ليفتراك توپر 

تايرها به دو نوع كلي “بادي و غير بادي” تقسيم مي شوند. تاير هاي بادي خود از دو گروه كلي تيوب دار (باياس) و تيوبلس (راديال) تشكيل شده است. نوع لاستيك هاي غير بادي نيز به دو گروه تايرهاي توپر ”SOLID” كه معمولا در دستگاههاي صنعتي مورد استفاده قرار مي گيرد و تاير هاي “پلي اورتان” كه به تازگي اختراع شده اند قابل تقسيم است.

نوع كاربري و محل كار تعيين مي كند كه چه تايري مناسب ليفتراك مي باشد. به هر حال خيلي از ليفتراك ها براي نوع خاصي از تاير طراحي شده اند كه تاير آن ها را نمي توان با مدل ديگري تغيير داد. ليفتراك هايي كه در فضاي باز و كارهاي سنگين استفاده مي شوند نيازمند تايرهايي بادي با چسبندگي زياد هستند و در ليفتراك هاي الكتريكي با كاربري محدود (استاكر، ريچتراك و پالت تراك برقي) بيشتر از تايرهاي پلي اورتان استفاده مي شود.

 

به طور كلي ليفتراك هايي كه در انبارهاي بازيافت مواد فلزي و آهني و همچنين در كارخانجات شيشه با سطوح تيز و برنده و آسيب زننده كار مي كنند، ضروري است كه از لاستيك توپر استفاده كنند، لاستيك بادي براي اين ليفتراكها در اين محيط، داراي عمري كوتاه و سبب افزايش هزينه هاي نگهداري براي صاحب صنعت مي باشد

ليفتراك هايي كه در انبارهاي جابه‌جايي صنايع آسيب پذير و شكننده فعاليت مي كنند، ضروري است كه از لاستيك بادي به دليل انعطاف بيشتر و داراي قابليت ضربه نزدن به كالاي در حال حمل بر روي شاخ ليفتراك، استفاده كنند، استفاده از لاستيك توپر براي اين ليفتراك سبب افزايش آسيب به كالاهايي كه در توسط ليفتراك در حال جابه‌جا شدن هستند، مي شود، پس بنابراين  بهتر است از لاستيك هاي توپر ليفتراك در سطوح هاي صاف و هموار استفاده شود. اين نكته را هم بايد همواره در نظر داشت كه براي ليفتراك هاي با ظرفيت تناژ بيشتر، از لاستيك هاي بادي استفاده مي شود.

نوع كاربري و محل كار تعيين مي كند كه چه تايري مناسب ليفتراك مي باشد. خيلي از ليفتراك ها براي نوع خاصي از تاير طراحي شده اند كه تاير آن ها را نمي توان با مدل ديگري تغيير داد. ليفتراك هايي كه در فضاي باز و كارهاي سنگين استفاده مي شوند نيازمند تايرهايي بادي با چسبندگي زياد هستند در ليفتراك هاي الكتريكي با كاربري محدود از تايرهاي پلي اورتان استفاده مي شود.

 

 

تعويض لاستيك ليفتراك 

به عنوان يك قاعده كلي، زماني كه كمتر از يك اينچ از آج هاي لاستيك وجود دارد، زمان تعويض لاستيك ها است. آيا مي دانستيد: اگر يك تاير 40 درصد فرسوده شده باشد، ليفتراك و راننده بيش از 84 درصد از لرزه هاي سطحي كه روي آن حركت مي كنند را جذب مي كند. در كنار اين موضوع انتقال بار نيز خيلي سخت تر انجام شود و نيروي بيشتري لازم است تا چرخ ها به همان مقدار چرخش تغيير كنند، كه اين مسئله مي تواند منجر به فشار بيشتر بر روي گيربكس و ساير قطعات ليفتراك كه وظيفه انتقال نيرو به چرخ هاي ليفتراك را دارند شود. بنابراين تعويض لاستيك ليفتراك  يك راه ارزان براي نگه داشتن ليفتراك و اپراتور در شرايط خوب است!

سايز لاستيك ليفتراك

سايز لاستيك ليفتراك را مي توان در ديواره تاير پيدا كرد. اگر اندازه لاستيك را در آنجا قابل رويت نباشد، مي توان كتابچه راهنماي اپراتور ليفتراك را كه توسط كارخانه سازنده در اختيار مصرف كننده قرار گرفته بررسي و يا با نماينده ليفتراك تماس گرفت.

بسته به نوع لاستيك ليفتراك كه با آن سر و كار داريد ، اندازه تاير متفاوت خواهد بود. هر يك از اعداد حك شده بر روي تاير ابعاد مختلف آن را معرفي مي نمايند، سايز لاستيك ليفتراك بصورت سه پارامتر اندازه ريم*عرض تاير*قطر خارجي(A*B*C) نمايش داده شده باشد. بعنوان مثال: 10.5*6*16

اكثر لاستيك هاي بادي يا توپر ليفتراك بصورت دو پارامتر Width x Rim نمايش داده مي شود. به عنوان نمونه 10*6.50 كه در اين صورت 6.50 (A)پهناي لاستيك و 10 (B) اندازه ريم لاستيك ليفتراك مي باشد.

 

لاستيك سوميتومو 

شركت توليدي لاستيك سوميتومو در سال 1909 در كوبه ژاپن تاسيس شد. سالهاي آغازين فعاليت شركت و در طول سالهاي متمادي، شركت سوميتومو و دانلوپ روابط تجاري گسترده و نزديكي با يكديگر داشتند. در سال 1963، اين شركت توليدي با خريد شركت لاستيك دانلوپ ژاپن ، اين شركت را به شركت توليدي سوميتومو افزود. بدين ترتيب از سال 1985 تمام دارايي ها و حق استفاده از نام تجاري دانلوپ متعلق به لاستيك سوميتومو ژاپن گرديد. اين شركت با برخورداري از مهندسي دقيق و فن آوري هاي نوآورانه خود توانسته است نيازهاي مصرف كننده را به مقدار قابل توجهي برآورده كند و شهرت بسيار گسترده اي در بازارهاي جهاني داشته باشد. اين شركت توليدي با بيش از 35 هزار كارمند و بيش از 300 دفتر فروش در سراسر دنيا دارد و هم چنين به عنوان ششمين توليد كننده برتر تاير در دنيا شناخته مي شود.

اين كمپاني به لحاظ حجم توليد بعد از بريجستون دومين لاستيك سازي برتر ژاپن است. در عرصه جهاني نيز اين شركت  ششمين تايرساز برتر دنيا محسوب مي‌شود. اين كمپاني مالك چندين برند ديگر در زمينه توليد تاير بوده است و محصولات خود را در كارخانه‌ هاي ژاپن و تايلند توليد مي‌كند.

لاستيك ليفتراك سوميتومو 

شركت لاستيك سازي سوميتومو  با داشتن شهرت براي كيفيت، خدمات و فن آوري پيشرفته، يك نام تجاري برتر تاير است كه تركيبي منحصر به فردي از كيفيت را ارائه مي دهد.

سوميتومو (Sumitomo Rubber Industries) نام تجاري صادراتي برتر براي يكي از بزرگترين توليدكنندگان لاستيك ليفتراك  در جهان است . برتري سوميتومو در صنعت تاير طراحي نوآورانه، مهندسي دقيق و كيفيت برتر نسبت به ساير توليد گنندگان لاستيك ليفتراك مي باشد.

 

امروزه، Sumitomo به عنوان يكي از گروه هاي تجاري پيشرو ژاپن شناخته شده است و به عنوان يك شركت آمريكايي - ژاپني، همواره براي بكاري گيري و ارائه تكنولوژي هاي پيشرفته در صنعت لاستيك و همچنين كاهش فرايندهاي ضد محيط زيستي پيشگام بوده و در تمامي محصولات خود اين موارد را بكار بسته است .

از سايزهاي رايج توليدي در زمينه لاستيك ليفتراك مي توان به موارد زير اشاره نمود :

انواع لاستيك ليفتراك بر اساس نوع دستگاه 

جدول راهنماي سايز لاستيك ليفتراك (تاير ليفتراك)

 

رديف 

نوع ليفتراك 

سايز لاستيك جلو ليفتراك

سايز لاستيك عقب ليفتراك

1

لاستيك ليفتراك 1.5 تن

6.50-10-14PR

5.00-8-10PR

2

لاستيك ليفتراك 1.8 تن

6.50-10-14PR

5.00-8-10PR

3

لاستيك ليفتراك 2 تن

6.50-10-14PR

5.00-8-10PR

4

لاستيك ليفتراك 2.5 تن

28*9-15-14PR

6.50-10-14PR

5

لاستيك ليفتراك 3 تن

28*9-15-14PR

6.50-10-14PR

6

لاستيك ليفتراك 3.5 تن

28*9-15-14PR

6.50-10-14PR

7

لاستيك ليفتراك 4 تن

8.25-15-20PR

7.00-12-14PR

8

لاستيك ليفتراك 5 تن

8.25-15-20PR

7.00-12-14PR

9

لاستيك ليفتراك 7 تن

8.25-15-14PR

8.25-15-14PR

10

لاستيك ليفتراك 10 تن

9.00-20-14PR

9.00-20-14PR

PR تعداد لايه هاي تشكيل دهنده لاستيك ليفتراك مي باشد.

 

از ساير برندهاي لاستيك ليفتراك به موارد زير مي توان اشاره نمود :

جهت تهيه لاستيك ليفتراك (تاير ليفتراك) با كيفيت ، قيمت لاستيك ليفتراك مي توانيد هم اكنون با واحد فروش آذران پيشرو صنعت تماس حاصل فرماييد .

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.