كار با استاكر دستي

۴۸ بازديد

كار با استاكر دستي

استاكر دستي يكي از دستگاه هاي مورد استفاده در انبارها و بسياري از مراكز صنعتي و تعميرگاهي است. استاكر دستي كه در واقع توسط نيروي هيدروليكي روغن عمل مي كند قابليت حمل بار با تناژهاي مختلف را داراست و مي تواند در مواقعي كه امكان استفاده از ساير بالابر ها به دليل محدوديت هاي مكاني وجود ندارد، مورد استفاده قرار گيرد.
عملكرد استاكر دستي هيدروليكي تقريبا شبيه به دستگاه هاي ليفتراك است و ساختاري شبيه به آن دارد كه معمولا براي بلند كردن بارهاي پالتي سنگين از آن استفاده مي كنند. در واقع ساختار چنگالي بالابرهاي استاكر دستي براي بالابردن بارهاي روي پالت بسيار مناسب است اما براي بالا بردن ساير بارها نيز از آن استفاده مي شود.
چرخ هاي محكم طراحي شده براي استاكر دستي هيدروليكي به شما امكان جابجايي راحت و با تعادل بالا در محدوده فضاي كارتان را مي دهد. اين چرخ ها به ترمز نيز مجهز هستند كه امكان نگهداري راحت را براي شما فراهم كرده و ايمني كار را بالا مي برد. علاوه بر اين تعبيه شدن يك سيستم جلوگيري از سقوط ناگهاني، اطمينان كار را در حين بار بالا مي برد. اين سيستم از خالي شدن ناگهاني سيستم هيدروليك جلوگيري كرده و به عنوان پشتيبان عمل مي كند.

در ادامه به چگونگي استفاده اصولي و مطمئن از استاكر دستي پرداخته شده است.

در ابتدا سطحي كه قرار است استاكر دستي را روي آن به حركت درآوريد را به لحاظ هموار بودن و نبود موانع و پستي و بلندي چك كنيد.
قبل از استفاده از استاكر دستي ابتدا ترمز چرخ ها را با پايين آوردن پدال فعال كرده و از حركت نكردن دستگاه استاكر دستي اطمينان حاصل كنيد.
تمامي اين مراحل را قبل از استفاده و يك بار بدون بار تست كنيد.
روي دسته استاكر دستي شما يك ضامن سه موقعيته را مشاهده مي كنيد كه بنا بر نياز خود مي توانيد اين ضامن را در يكي از سه موقعيتي كه در تصوير نيز شرح داده شده، قرار دهيد.
قرار گيري ضامن كنترلي در موقعيت پايين، استاكر دستي را آماده بالا بردن بار مي كند. شما با بالا و پايين بردن دسته مي توانيد نسبت به بالا بردن بار خود تا ارتفاع دلخواه اقدام كنيد.
سعي كنيد در هنگام قرار دادن چنگال ها در زير بار، آن ها را دقيقا در زير مركز بار قرار داده تا در هنگام بالا بردن استاكر دستي، تعادل بار حفظ شود.
بعد از قرارگيري بار در موقعيت دلخواه مي توانيد ضامن را در موقعيت وسط قرار داده و اصطلاحا آن را قفل كرده و آماده حركت كنيد. در اين حالت مي توانيد با اطمينان خاطر بار را توسط استاكر دستي هيدروليكي خود جابجا كنيد.
و در نهايت براي پايين آوردن بار مي توانيد پس از قرار دادن استاكر دستي در موقعيت مشخص شده خود، با قرار دادن ضامن دسته استاكر دستي، مجموعه استاكر و بار را به آرامي پايين بياوريد.

با تغيير دادن حالت اين ضامن ، شما مي توانيد مطابق راهنماي زير آن را تنظيم كنيد:

۱- زماني كه چنگال هاي استاكر دستي هيدروليكي در زماني كه پمپ در حالت متعادل قرار دارد به سمت بالا حركت مي كند، مهره تنظيم (۲-۴) را روي پيچ تنظيم (۱-۴) بچرخانيد. يا پيچ (۳-۴) را در جهت عقربه هاي ساعت بچرخانيد تا زماني كه در اين حالت با تكان دادن دسته استاكر دستي به سمت بالا يا پايين حركت نكند.

۲- اگر مجموعه استاكر دستي هيدروليكي در زمان قرار گيري در حالت قفل به سمت پايين حركت مي كند، مهره تنظيم (۲-۴) را روي پيچ تنظيم (۱-۴) بچرخانيد. يا پيچ (۳-۴) را در خلاف جهت عقربه هاي ساعت بچرخانيد تا زماني كه در اين حالت با تكان دادن دسته جك به سمت بالا يا پايين حركت نكند.

۳- اگر با قرارگيري ضامن در بالاترين نقطه كه براي پايين آمدن بار است، مجموعه به سمت پايين حركت نمي كند، مهره تنظيم (۲-۴) را روي پيچ تنظيم (۱-۴) بچرخانيد. يا پيچ (۳-۴) را در جهت عقربه هاي ساعت بچرخانيد تا زماني كه حركت به سمت بالاي ضامن باعث پايين آمدن مجموعه و بار شود.

۴- اگر با قرارگيري ضامن در پايين ترين نقطه كه براي بالا رفتن بار است، مجموعه به سمت بالا حركن نمي كند، مهره تنظيم (۲-۴) را روي پيچ تنظيم (۱-۴) بچرخانيد. يا پيچ (۳-۴) را در خلاف جهت عقربه هاي ساعت بچرخانيد تا با قراردادن ضامن در پايين ترين نقطه و سپس پمپ كردن، جك به سمت بالا حركت كند

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.