پمپ بنزين ليفتراك

۱۸ بازديد

 پمپ بنزين ليفتراك

عامل حركت ليفتراك ها همواره با موتور و عملكرد آن شناخته مي‌شود. اما موتور ليفتراك نيز به نوبه خود براي حركت نياز به سوخت و يا تامين كننده‌ انرژي دارد. در ليفتراك هاي احتراق داخلي اين سوخت معمولا بنزين است. موتورهاي احتراق داخلي كه از ابتداي تاريخ توليد ليفتراك تا به امروز رايج‌ترين نوع پيشرانه‌ مورد استفاده در اين صنعت هستند براي تامين نيروي لازم چرخش چرخ‌ها و به حركت در آوردن و ليفتينگ بار نياز به انفجار درون سيلندرهاي خود دارند. اين انفجار در اثر تراكم مخلوط سوخت و  هوا رخ مي‌دهد. بنابراين يكي از دو عامل اصلي احتراق درون سيلندرها سوخت است. به اين معني كه موتور ليفتراك بدون سوخت قادر به انجام هيچ‌كاري نخواهد بود و بدون شك ليفتراك نيز هيچ حركتي نخواهد داشت. همچنين ميزان اين سوخت نيز در عملكرد مناسب موتور و كيفيت احتراق موثر است.

 http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/05/پمپ-بنزين-ليفتراك.jpg

پمپ بنزين ليفتراك

سوخت در تمام ليفتراك ها با موتورهاي بنزيني درون باك ذخيره مي‌شود. اما اين مايع حياتي موتور به وسيله‌ي پمپ به موتور مي‌رسد. در واقع سوخت مسير بين باك و موتور را به كمك پمپ طي مي‌كند. پمپ بنزين ليفتراك قطعه‌اي يك‌پارچه و واحد است كه چند وظيفه‌ را يكجا انجام مي‌دهد.

  • ايجاد فشار در جريان سوخت
  • فيلتر كردن سوخت
  • ارسال سوخت

به اين معني كه اين قطعه كه معمولا درون مخزن سوخت قرار دارد سوخت را با فشار به سمت موتور ليفتراك مي‌رساند و در صورتي كه سوخت فشار لازم را نداشته باشد عمل تزريق آن به درون سيلندرها به خوبي صورت نمي‌گيرد. علت قرار دادن پمپ سوخت خودرو درون باك، تماس مستقيم آن با بنزين، خنك شدنش در اثر اين تماس و كاهش صداي فعاليتش است. البته پمپ بنزين هميشه درون مخزن نيست و برخي از انواع اين قطعه روي بلوك سيلندر يا در مسير بنزين سوار مي‌شوند. فشاري كه پمپ به بنزين وارد مي‌كند بين ۴ تا ۶ بار است. اگر سوخت با فشاري كمتر به سمت موتور هدايت شود فرآيند پاشش و به دنبال آن احتراق به خوبي صورت نمي‌گيرد.

انواع پمپ بنزين ليفتراك

پمپ‌هاي بنزين سيستم‌هايي چند منظوره هستند كه فرآيند ايجاد فشار در سوخت، فيلتر كردن و ارسال آن را بر عهده دارند. در بعضي ليفتراك ممكن است از دو پمپ بنزين استفاده شود. يكي به منظور ارسال سوخت و يكي براي ايجاد فشار و فيلتر كردن. گاهي نيز سنسور سطح بنزين با برخي از انواع پمپ كه درون باك قرار مي‌گيرند در يك پكيج قرار دارند كه بالا رفتن هزينه‌ تعميرات را به دنبال دارد. اما به طور كلي پمپ‌هاي بنزين بر اساس كارايي به دو دسته تقسيم مي‌شوند.

۱. پمپ‌هاي مكانيكي

۲. پمپ‌هاي الكتريكي

تفاوت اصلي و عمده‌ اين دو پمپ استفاده از انواع مكانيكي در ليفتراك هاي كاربراتوري و استفاده از مدل‌هاي برقي در ليفتراك هاي انژكتوري است. نمي‌توان از يك پمپ مكانيكي در ليفتراك انژكتوري استفاده كرد و همينطور پمپ‌هاي برقي قابل استفاده در ليفتراك هاي كاربراتوري نيستند.

فروش پمپ بنزين ليفتراك

همانطور كه در بالا ذكر شد پمپ بنزين ليفتراك از اهميت بالايي در ليفتراك برخوردار است بنابراين عملكرد صحيح آن نيز مهم است. استفاده از پمپ بنزين و يا استفاده از قطعه‌اي كه مورد تائيد نيست مي‌تواند علاوه به آسيب جدي به ليفتراك شما باعث افزايش هزينه‌هاي تعمير و نگهداري ليفتراك شود.

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/05/پمپ-بنزين-ليفتراك-1.jpg

امروزه يكي از مهمترين دغدغه هاي شركتهاي عمراني ،معدني و صنعتي در انتخاب ماشين آلات، كيفيت مطلوب و طول عمر  مفيد بالاي آنها مي باشد كه اين مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات يدكي مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نيل به اين استراتژي شركت آذران پيشرو صنعت داراي خدمات رساني در بالاترين كيفيت به مشتريان مي باشد ، واحد قطعات آذران پيشرو صنعت مفتخر است تا با تامين مناسب قطعات يدكي ليفتراك در برندهاي مختلف خدمتگزار مشتريان محترم باشد. در اين راستا فروش انواع پمپ بنزين ليفتراك را در برنامه كاري خود قرار داده است كه از آن جمله مي توان به پمپ بنزين ليفتراك سهند ، پمپ بنزين ليفتراك تويوتا ، پمپ بنزين ليفتراك سپاهان ، پمپ بنزين ليفتراك دوو-دوسان، پمپ بنزين ليفتراك كوماتسو، پمپ بنزين ليفتراك آريا و... اشاره نمود.

در زمينه تأمين قطعات انواع ليفتراك، ريچتراك، استاكر، ريچ استكر و پالت تراك اين شركت با اتكا به توانمندي پرسنل با تجربه خود، لوازم يدكي و قطعات اورجينال درخواستي مشتريان خود را كه عمدتا كارخانجات و شركت هاي توليدي مي باشند، سريع ،صحيح و بموقع تحويل آنها داده است و در اين راستا توانسته است نظر مشتريان خود را تامين كند.

هم اكنون با توجه به تجربه يك دهه تامين قطعات يدكي ماشين آلات صنعتي و تجهيزات انبارداري، اين مجموعه آماده ارائه خدمات به همكاران و مشتريان عزيز مي‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشين‌آلات صنعتي نيازمند حضور مستمر در اين حوزه مي‌باشد. آذران پيشرو صنعت افتخار دارد به منظور كسب رضايت همكاران و مشتريان و ارتقاء كيفيت خدمات و همچنين با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعاليت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در اين راستا آماده ارائه خدمات فني و مهندسي و تامين قطعات يدكي براي ليفتراك هاي زير مي باشد:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.