رادياتور ليفتراك

۲۷ بازديد

در تمامي موتورهايي كه با سوخت فسيلي كار مي كنند، در اثر احتراق موتور حرارت توليد مي شود كه اين امر باعث بالا رفتن دماي موتور مي گردد. بالا رفتن دما در موتورهاي درون سوز باعث ميشود مقداري از انرژي حاصل از احتراق سوخت به گرما تبديل شده و از بين برود. با وجود تمام پيشرفت هاي كه در زمينه توليد موتور صورت گرفته هست راندماني در حدود 45 درصد براي اين نوع موتورهاي ميتوان متصور شد.

از سيستم هايي كه براي كنترل دماي موتور استفاده مي شود مي توان به سيستم خنك كننده موتور اشاره نمود . اين سيستم شرايطي را فراهم مي نمايد تا موتور ليفتراك در دماي تعريف شده استاندارد خود كار نمايد و مانع تغييرات دمايي خارج از محدوده استاندارد شود.

 

آشنايي با اجزاي تشكيل دهنده سيستم خنك كننده ليفتراك و همچنين شناسايي عيوب آن و اقدام به موقع براي رفع اين عيوب يكي از مهمترين نكاتي است كه بايد مالك ليفتراك بايستي بخوبي با آنها آشنا باشد. بدليل ارتباط مستقيم سيستم خنك كننده با موتور در صورت عدم بازديد به موقع سيستم خنك كننده و رفع مشكلات آن، در عملكرد موتور ليفتراك اختلال ايجاد شده و يك افزايش دماي ناخواسته باعث تحميل هزينه‌هاي چند ميليون توماني براي بازسازي و احيا مجدد موتور را شامل شود.

اصلي‌ترين اجزاي تشكيل دهنده سيستم خنك كننده موتور ليفتراك را مي توان بصورت زير بيان نمود :

  • پروانه موتور ليفتراك
  • ترموستات ليفتراك
  • رادياتور ليفتراك
  • شيلنگ هاي رادياتور  ليفتراك
  • واتر پمپ ليفتراك

سيستم هاي خنك كاري به دو دسته سيستم خنك‌كاري با هوا، سيستم خنك‌كاري با مايع تقسيم بندي مي شوند. در سيستم خنك كاري با مايع، آب و يا هر سيالي كه در اين سيستم استفاده مي شود در طول موتور گردش مي كند و هنگاميكه گرماي موتور را به خود جذب كرد به سمت رادياتور  ليفتراك هدايت مي شود. وظيفه رادياتور ليفتراك هم انتقال گرما به هواي اطاف خود مي باشد. برخلاف خودروهاي سواري كه در جلو ماشين قرار دارند و از جريان هوا براي خنك كاري بهره مي گيرند، در ليفتراك، رادياتور  در پشت دستگاه قرار گرفته است و براي عمليات خنك كاري مايع از پروانه ليفتراك بهره گرفته مي شود كه به محور خودرو متصل شده است و با شروع بكار موتور عمليات خنككاري را انجام مي دهد.

جنس رادياتور ها متفاوت است، از جمله مي‌توان به رادياتور هاي آلومينيومي، فولادي، مسي و چدني اشاره كرد.

به‌طور كلي رادياتور  ليفتراك يك نوع مبدل حرارتي است كه گرما را از سيال يعني آب داغ در سيستم حرارتي گرفته و به محيط از طريق تماس سطحي با هوا و از طريق تابش گرمايي انتقال مي‌دهد. بهترين گرينه براي استفاده در رادياتور  ليفتراك، مس مي باشد، كه از مزاياي آن مي توان به بازده حرارتي بالا و عدم زنگ زدگي اشاره نمود ولي بدليل قيمت بالا استفاده از آلومينيوم رايج تر و بصرفه تر مي باشد.

رادياتور  ليفتراك آلومينيومي نسبت به نوع مسي ارزان‌تر و همچنين وزن آن كمتر است. مقاومت اين فلز هم مقابل زنگ‌زدگي در اثر مجاورت با آب بيشتر است و عمر طولاني‌تري هم دارد. مجموع اين دلايل سبب شده كه از اين فلز در ساخت رادياتور ها استفاده كنند. برخي رادياتور ها را از جنس مس هم مي‌سازند.

 

 

با كاركرد ليفتراك و با گذر زمان و بدليل اينكه رادياتور  ليفتراك با آب بصورت مستقيم تماس دارد، نقاط پوسيده و فرسوده ممكن است در آن ايجاد شده و باعث نشتي هايي بر رادياتور  گردد و همچنين بدليل ناخالصي هاي موجود در آبي كه براي رادياتور  استفاده مي شود رسوب داخل رادياتور پديدار مي گردد.

به دليل كاركرد ليفتراك در محيطهاي مختلف آسيب ديدن، سوراخ شدن و يا نشتي رادياتور تنها مختص رادياتورهاي فرسوده نمي باشد، سنگ ها و يا اشياي مختلف ديگري كه ممكن است به رادياتور  ليفتراك پرتاب شود، مي تواند موجب سوراخ شدن و يا نشتي رادياتورهاي سالم نيز گردد.

در بيشتر موارد براي صرفه جويي در هزينه ها جايگزيني رادياتور  جديد مقرون به صرفه نمي باشد و بهترين راه حل در صورت تشخيص كارشناس ليفتراك، تعمير رادياتور مي باشد. تعمير رادياتور  ليفتراك توسط واحد فني آذران پيشرو صنعت انجام شده و با ضمانت كاركرد تحويل مشتري داده مي شود. همچنين اين شركت در صورتيكه رادياتور  ليفتراك قابل تعمير نبوده و همچنين از بازار نيز قابل تامين نباشد آماده ساخت رادياتور بر اساس ابعاد و مشخصات طبق نمونه رادياتور  مستعمل مي باشد.

امروزه يكي از مهمترين دغدغه هاي شركتهاي عمراني ،معدني و صنعتي در انتخاب ماشين آلات، كيفيت مطلوب و طول عمر  مفيد بالاي آنها مي باشد كه اين مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات يدكي مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نيل به اين استراتژي شركت آذران پيشرو صنعت داراي خدمات رساني در بالاترين كيفيت به مشتريان مي باشد ، واحد قطعات آذران پيشرو صنعت مفتخر است تا با تامين مناسب قطعات يدكي ليفتراك در برندهاي مختلف خدمتگزار مشتريان محترم باشد.

در اين راستا اين شركت با سالها تجربه در زمينه ي تهيه و توزيع و تامين قطعات انواع ليفتراك (ليفتراك سهند،ليفتراك تويوتا، ليفتراك كوماتسو  و …) از فعالترين فروشگاهها مي باشد و قطعات و لوازم يدكي اورجينال انواع ليفتراك كه از آن جمله مي توان به رادياتور ليفتراك اشاره نمود را با تضمين كيفيت تحويل مشتريان خود داده است و با ارائه محصولاتي با كيفيت بالا  توانسته است نظر مشتريان خود را جلب نمايد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.