اجزا ليفتراك

الكترونيك

اجزا ليفتراك

۲۰ بازديد

 

ليفتراك (فورك ليفت) به عنوان يكي از تجهيزات صنعتي انبارداري است كه مثل ساير دستگاه هاي انبارداري نظير جك پالت، استاكر دستي و برقي ، بالابر، ريچتراك و ساير ماشين آلات انبار داري براي جا به جايي بارهاي سنگين استفاده مي شودو كابرد هاي فراواني در حمل و جا به جايي محصولات سنگين وزن خواهد داشت.

ليفتراك  مانند ساير ماشين آلات انبارداري داراي قطعاتي است كه در اين مقاله به بررسي دقيق اين قطعات خواهيم پرداخت.

شاسي ليفتراك  (frame)

شاسي همان چارچوب اصلي ليفتراك  است كه اجزايي مانند دكل، اكسل ها ، چرخ ها، وزنه تعادل، حفاظ فوقاني و نيروي محركه، همگي بر روي نصب مي شوند. به طور كلي شاسي ليفتراك  مانند اتومبيل، اسكلت آن است.

وزنه تعادل (Counterweight)

وزنه تعادل قطعه ايست چدني كه در قسمت پشت ليفتراك  قرار مي گيرد تا تعادل تمامي قطعاتي كه بر روي شاسي ليفتراك  سوار مي شوند را حفظ كرده و در زمان جا به جايي محصولات ليفتراك  دچار لغش و واژگوني نشود.

اتاق راننده ليفتراك  (cabin)

اتاق محل استقرار راننده است و ادواتي مانند صندلي، پدال، اهرم ها، فرمان و غيره در قالبي زيبا قرار گرفته تا به راحتي راكب بتواند از آن استفاده كند.

از آنجايي كه هميشه احتمال سقوط كالا ها وجود دارد؛ سقف اين كابين از جنس فلز ساخته شده است تا در برابر خطرات احتمالي از جان راننده حفاظت كند.

حفاظ بالا سر ليفتراك  (Overhead Guard)

سقف ليفتراك  در برند هاي مختلف با يكديگر متفاوت است براي مثال در ليفتراك  از سقف شفاف (شيشه اي) ضد خش و ضد ضربه مي باشد و براي برند هايي مانند سپاهان از سقف هاي فلزي مانند تصوير زير است كه هردو با قابليت ضربه پذيري بالا طراحي شده اند تا از جان راننده در برابر حوادث احتمالي محافظت كند.

نيروي محركه  (power source)

ليفتراك  ها بسته به نوع محل به كارگيري آن طراحي شده اند و به همين دليل داراي سه نوع ليفتراك برقي (براي محيط هاي بسته و يا بهداشتي) كه نبايد هيچ ردپايي از مواد شيميايي در آن باشد، ليفتراك دوگانه سوز – ليفتراك گازي و بنزيني (براي انبار هايي كه داراي درب بسته و يا شزايط خاص هستند) و ليفتراك گازوئيلي است.

استفاده از اين ليفتراك  ها بسته به نياز شما مي تواند نوع آن را مشخص كند.

تجهيزات هشدار دهنده ليفتراك  (Warning Devices)

تجهيزات هشداري در اين ماشين آلات عبارت انداز تجهيزات هشداري ديداري و شنيداري هستند كه از اين موارد مي توان به بوق، دنده عقب، چراغ گردان، چراغ چشمك زن و بلندگو اشاره كرد. همچنين چراغ هاي هشدار خرابي نيز در بعضي از دستگاه ها مثل ليفتراك تويوتا ديده مي شود.

دكل ليفتراك (Mast)

بخشي از ليفتراك  كه امكان جابه جايي بار را در ابتدا عمود بوجود مي آورد و شما به كمك آن مي توانيد بار هاي سنگين و نيمه سنگين را جا به جا كنيد.

باركش، حمل كننده (Carriage)

اين قطعه جزئي است كه باعث حركت بالا و پايين ريل هاي دكل توسط زنجير يا مستقيما توسط سيلندر هيدروليك مي شود. در واقع باركش ساختاري است كه تكيه گاه مناسب براي شاخك ها و متعلقات جانبي دستگاه است و بدون آن عملا ليفتراك  قابل استفاده نخواهد بود و اگر اين قطعه خراب شود بايد جهت تعمير ليفتراك اقدام نماييد.

نگهدارنده بار (Load Backrest)

نوعي حفاظ بوده تا از هنگام باربرداري از حركت بار به سمت عقب (كابين راننده) جلوگيري شود. نگهدارنده بار به حفظ ايمني دستگاه شما كمك خواهد نمود. خسارت هاي مالي و جاني را تا حد زيادي كاهش خواهد داد.

قطعات ليفتراك

شما مي توانيد براي خريد ليفتراك، تعميرات آن و خريد قطعات ليفتراك با دفتر فروش آذران پيشرو صنعت تماس حاصل فرماييد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.