كابلشو

الكترونيك

كابلشو

۸۲ بازديد

كابلشو برق چيست ؟ 

كابلشو برق

جهت اتصال هادي به شينه و ساير محل هاي اتصال از كابلشو برق و جهت اتصال دو سيم هادي به يكديگر از دو راهه استفاده مي گردد. براي اتصال كابل به مدار از كفشك كابل استفاده مي شود كه سه نوع مي باشد : 1- پرسي 2- لحيمي 3- پيچي . از نظر ظاهري شبيه فيش ها و ترمينال هاي اصلي مي باشند كه اغلب براي بدست آوردن يك اتصال محكم ،آن را به كابل لحيم مي كنند.
جنس اين كابلشو فلزي و دو راهه براي اتصال هادي هاي مسي به مسي از فلز مس، براي هادي هاي آلومينيومي به آلومينيومي از فلز آلومينيوم و براي اتصال هادي هاي آلومينيومي به مسي از نوع بيمتال استفاده مي شود. اين شركت با خلوص 99.9% و از لوله بدون درز استفاده كرده و در هنگام پرس هيچگونه ترك يا شكاف مويي در آنها ايجاد نمي گردد و مطابق با استاندارد DIN توليد و ارائه گرديده است

كابلشو استاندارد از انواع درز دار ميباشد درز در تمام طول ساق كاملا بسته است تا شرايط يكساني را دور هادي ايجاد نمايد.طراحي قيفي شكل لبه داخلي باعث راحتر وارد شدن كابل در داخل آن ميشود.بدنه تمام سطوح داخلي آن داراي شيارهاي متوالي بوده تا بعد از پرس شدن كابل حداكثر استحكام كشي و تماس الكتريكي برقرار گردد.

دليل استفاده از كابلشو برق 

 

يكي از پارامترهاي مهم و تاثيرگذار در انتقال الكتريسته ،پارامتر مقاومت الكتريكي است كه با علامت اختصاري امگا نمايش داده ميشود و واحد اندازه گيري آن اهم مي باشد.هرگونه نقص فيزيكي با ويژگي ذاتي اعم از اتصال نامناسب در محل هاي اتصال جريان الكتريكي يا افزايش ناخالصي هادي جريان الكتريكي باعث افزايش مقاومت الكتريكي مي گردد.كه از مشخصه هاي ميتوان به كاهش راندمان عبور الكتريسيته ،افزايش دماي هادي مورد استفاده اشاره نمود.به همين علت كاهش مقاومت الكتريكي را بايد در مشخصات فيزيكي همانند نقاط اتصال و يا انتقال جريان بررسي نمود.به همين جهت يكي از اقدامات رفع نقص در پارامترهاي فيزيكي استفاده از كابلشو آلومينيومي و  كايلشو مسي منطبق با استاندارد و هم چنين به كارگيري درست و نصب استاندارد آن مي باشد.

مشخصات فني كابلشو برق 

  • داراي ضخامت (گوشته متناسب )متناسب با ميزان جريان عبوري داشته باشد.
  • داراي سايز مناسب با كابل مصرفي باشد.
  • داراي سوراخ متناسب با پيچ و مهره مصرفي در نقاط اتصال باشد.

نحوه انتخاب كابلشو برق 

  • جنس كابلشو و جنس كابل مصرفي و شينه مصرفي يكي باشد.
  • با سايز كابل از نظر سايز تطابق كامل داشته باشند.

نحوه استفاده از كابلشو برق

  • اكسيد زدايي در نواحي اتصال صورت مي گيرد.
  • از گريس هادي جريان الكتريسته استفاده گردد.
  • در مكان هاي داراي لرزش از واشر فنري مناسب استفاده گردد.
  • پيچ و مهره گالوانيزه مناسب با سوراخ اتصال استفاده گردد.
  • نقطه اتصال و كابل توسط پرس با قدرت مناسب محكم گردد.

كابلشو بيمتال چيست ؟

 

كابلشو بي متال جهت انتقال جريان از كابل ها و سيم هاي آلومينيومي داراي سطح مقطع نيم دايره (DTL 1) و دايره (DTL 2) در شبكه هاي انتقال مناسب و هنگامي كه جنس هادي و محل اتصال متفاوت باشند به منظور جلوگيري از عمل اكسيداسيون (خوردگي)در هنگام اتصال الكتريكي ازاين نوع استفاده ميگرددكه توسط تكنولوژي Friction Welding ساخته شده و خلوص مس و آلومينيوم بكار رفته درآنها 99.5%  و در انواع سايزها (50-35-25-16-…….-800) موجود مي باشد.

بر روي هر كابلشو برق و دوراهه علائم زير حك شده است :

  • سطح مقطع كابل ورودي
  • قطر سوراخ پيچ
  • علامت اختصاري شركت سازنده

 

 

فروش كابلشو مسي

شركت آريا صنعت ايرانيان با در اختيار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمينه خدمات مهندسي و تأمين كالاي مورد نياز صنايع نفت، گاز و پتروشيمي و كاخانجات توليدي در راستاي قطعات و تجهيزات مربوط به تجهيزات برق ساختمان و اتوماسيون صنعتي فعاليت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در ليست تامين كنندگان واحدهاي صنعتي به صورت رسمي آغاز نموده است. اين مجموعه مفتخر است كه توانسته با همكاري مستقيم شركتهاي توليدي داخلي و خارجي و حذف واسطه تجهيزات و قطعات مربوط به اين صنف را تامين نمايد. در اين راستا فروش انواع سرسيم و كابلشو مسي و آلومينيومي در برنامه كاري خود قرار داده است. جهت كسب اطلاعات بيشتر و دريافت قيمت فروش سرسيم و كابلشو برق ميتوانيد با كارشناسان آريا صنعت ايرانيان در ارتباط باشيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.