توربين ليفتراك

۲۳ بازديد

 در ليفتراك هايي كه بصورت دنده اتوماتيك هستن يك قطعه اي در گيربكس ليفتراك به نام توربين گيربكس ليفتراك وجود دارد كه يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي يك گيربكس ليفتراك مي باشد. اين قسمت در ليفتراك از اهميت بسيار بالايي برخوردار بوده و خرابي آن مي‌تواند در انتقال نيرو از موتور ليفتراك به گيربكس جلوگيري نموده و يا عملكرد آن را با اختلال مواجه نمايد.

 http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/10/1.jpg

نقش توربين در گيربكس ليفتراك

در واقع بايد بدانيد كه نقش توربين در گيربكس اتوماتيك ليفتراك، درست همانند نقش كلاچ است. و از اين رو، آشنا بودن با علائم و نشانه‌هاي خرابي اين قطعه در ليفتراك اهميت زيادي براي رانندگاني دارد، كه از اين نوع ماشين آلات استفاده مي نمايند.

دانستن علائم و نشانه‌هاي خرابي توربين ليفتراك مي‌تواند از بروز هزينه‌ها و مشكلات بيشتر و همچنين هزينه هاي تعمير و نگهداري ليفتراك جلوگيري نمايد

وظيفه توربين گيربكس اتوماتيك در ليفتراك

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/10/torque-converter.jpg

در صورت اطلاع از نحوه كار گيربكس دستي، حتما از اين موضوع اطلاع داريد كه، رابط بين موتور و گيربكس، كلاچ ليفتراك هست. اين عمل در گيربكس اتوماتيك از طريق ابزار جالبي به نام توربين گيربكس اتوماتيك ليفتراك انجام شده، كه فرآيند حركت ليفتراك را روان مي‌كند.

در واقع توربين گيربكس ليفتراك يك بخش بسيار مهم و اثرگذار در گيربكس اتوماتيك محسوب مي شود. كه در خروجي گيربكس نصب و وظيفه انتقال قدرت از موتور به گيربكس را بر عهده دارد. اگر اين قطعه حساس در ليفتراك خراب شود،

علائم خرابي توربين ليفتراك

يكي از نشانه هاي خرابي توربين ليفتراك در حين حركت تقه زدن مي باشد. و همچنين در بيشتر مواقع وقتي توربين ليفتراك خراب مي شود ليفتراك با ضعف حركت مي كند يعني حركت اوليه خيلي كندي دارد. از ديگر مواردي كه به اشتباه توربين ليفتراك را تعويض مي نمايند اين است كه به اشتباه فكر مي كنند كه چون در سربالايي ليفتراك كندتر حركت مي كند حتما بايد توربين ليفتراك را تعويض نمايند در صورتي كه اين كار اشتباه مي باشد و در ابتدا بايد حجم روغن گيربكس ليفتراك چك شود و بعد به وسيله دياگ شيربرقي مختص به فشار ورودي روغن كه به توربين ليفتراك مربوط است چك شود.

از ديگر نشانه هاي خرابي توربين ليفتراك صداي گيربكس مي باشد، در اين حالت، در زمان حركت در توربين صداهايي شنيده مي شود كه اصلا عادي نيست. اين صداها معمولاً به صورت ضربه‌اي بوده، و در زمان استارت و ابتداي گاز دادن در ليفتراك اتفاق مي‌افتد. در بسياري از موارد صدايي كه بخاطر اين حالت ايجاد مي‌شود، به علت شل شدن پيچ‌هاي توربين بوده، و اين شل بودن پيچ‌ها معمولاً به خاطر سهل انگاري در كارخانه رخ مي‌دهد. براي حل اين موضوع حتما به يك مكانيك حرفه‌اي مراجعه كنيد.

يكي ديگر از عوامل خرابي توربين ليفتراك كه شايد با آن تاكنون آشنا نبوديد، روغن‌ريزي پشت پمپ است. اين اتفاق نيز مي‌تواند از ديگر علائم خرابي توربين در ليفتراك باشد. مشكل ياد شده سبب سوختن گيربكس خواهد شد، و مي‌تواند مشكلات وحشتناكي را ايجاد كند. در بسياري از مواردي كه اين اتفاق رخ مي‌دهد. راننده دير به اين موضوع پي برده و قطعاتي مثل صفحات، باند و پيستون‌هاي داخل گيربكس به خاطر نبودن روغن مي‌سوزند. روغن‌ريزي پشت پمپ مي‌تواند، هزينه‌هاي بسيار گزافي را براي تعمير ليفتراك ايجاد كند.

تعمير توربين ليفتراك

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2021/10/transmission-torque-converter-500x500.jpeg

ليفتراك ها با اينكه مي توانند به سهولت كار ما كمك كنند ، اما با مرور زمان و استفاده مداوم و عدم توجه به سرويس و نگهداري، اين دستگاههاي ميتوانند با خرابي هاي جزئي يا كلي باعث دردسر شوند.

تعميرات ليفتراك يكي از جمله مواردي است كه در هنگام استفاده و نگهداري ليفتراك بايد به آن توجه داشت. اگر ليفتراك شما خراب شود و يا دچار آسيب شود بدون شك بايد جهت تعمير آن به يك فرد متخصص مراجعه نماييد چرا كه تعميرات ليفتراك هم زمان بر است و هم نياز به تخصصي بالايي دارد زيرا ليفتراك ها از اجزاي پيچيده تري ساخته شدند.

واحد تعميرات اين مجموعه با دارا بودن پرسنلي با تجربه و كارآزموده توانسته اند در اين عرصه فعاليت چشمگيري را از خودت نشان دهند و همواره در اين امر مي توانند همراه و پشتيبان شما باشند و شما را در اين امر ياري مي رسانند.

از جمله فعاليت هايي كه در واحد تعميرات اين مجموعه صورت ميگيرد به صورت زير است :

  • تعميرات تخصصي انواع توربين (تورك كانورتر) با ماشين آلات به روز
  • توليد، تعمير و تراشكاري انواع قطعات گيربكس اتوماتيك ليفتراك
  • تعمير و تقويت فولي هاي CVT
  • صفحات و فيلتر گيربكس هاي اتوماتيك
  • تامين قطعات گيربكس اتوماتيك ليفتراك

 

فروش توربين ليفتراك

همانطور كه در بالا ذكر شد توربين ليفتراك از اهميت بالايي در ليفتراك برخوردار است بنابراين عملكرد صحيح آن نيز مهم است. استفاده از استارت تقلبي و يا استفاده از قطعه‌اي كه مورد تائيد نيست مي‌تواند علاوه به آسيب جدي به ليفتراك شما باعث افزايش هزينه‌هاي تعمير و نگهداري ليفتراك شود.

امروزه يكي از مهمترين دغدغه هاي شركتهاي عمراني ،معدني و صنعتي در انتخاب ماشين آلات، كيفيت مطلوب و طول عمر  مفيد بالاي آنها مي باشد كه اين مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات يدكي مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نيل به اين استراتژي شركت آذران پيشرو صنعت داراي خدمات رساني در بالاترين كيفيت به مشتريان مي باشد ، واحد قطعات آذران پيشرو صنعت مفتخر است تا با تامين مناسب قطعات يدكي ليفتراك در برندهاي مختلف خدمتگزار مشتريان محترم باشد. در اين راستا فروش انواع توربين ليفتراك را در برنامه كاري خود قرار داده است كه از آن جمله مي توان به توربين ليفتراك سهند ، توربين ليفتراك تويوتا ، توربين ليفتراك سپاهان ، توربين ليفتراك دوو-دوسان، توربين ليفتراك كوماتسو، توربين ليفتراك آريا و... اشاره نمود.

در زمينه تأمين قطعات انواع ليفتراك، ريچتراك، استاكر، ريچ استكر و پالت تراك اين شركت با اتكا به توانمندي پرسنل با تجربه خود، لوازم يدكي و قطعات اورجينال درخواستي مشتريان خود را كه عمدتا كارخانجات و شركت هاي توليدي مي باشند، سريع ،صحيح و بموقع تحويل آنها داده است و در اين راستا توانسته است نظر مشتريان خود را تامين كند.

هم اكنون با توجه به تجربه يك دهه تامين قطعات يدكي ماشين آلات صنعتي و تجهيزات انبارداري، اين مجموعه آماده ارائه خدمات به همكاران و مشتريان عزيز مي‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشين‌آلات صنعتي نيازمند حضور مستمر در اين حوزه مي‌باشد. آذران پيشرو صنعت افتخار دارد به منظور كسب رضايت همكاران و مشتريان و ارتقاء كيفيت خدمات و همچنين با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعاليت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در اين راستا آماده ارائه خدمات فني و مهندسي و تامين قطعات يدكي براي ليفتراك هاي زير مي باشد:

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.