ميل لنگ ليفتراك

۲۲ بازديد

ميل لنگ ليفتراك

ميل لنگ ليفتراك

حركت در يك ليفتراك حاصل همكاري قطعات مختلفي است كه هر يك از آنها از بزرگ و كوچك نقشي متفاوت و كليدي بازي مي كنند و نبود هر كدام از آنها نيز مي تواند مانع از به راه افتادن ليفتراك شود. يكي از قطعات مهمي كه انرژي به دست آمده از موتور را نيرويي براي حركت ليفتراك تبديل مي كند ميل لنگ نام دارد.

ميل لنگ ليفتراك قطعه‌اي در موتور ليفتراك مي باشد كه حركت خطي پيستون‌ها را تبديل به حركت دوراني مي‌كند.

 

وظيفه ميل لنگ در موتور ليفتراك

ميل لنگ يكي از قطعاتي است كه در موتور و حركت كردن ليفتراك نقشي اساسي را ايفا مي‌كند. به طور ساده، اين قطعه در واقع حركات خطي پيستون‌هاي ليفتراك را تبديل به حركت دوراني مي‌كند.

وظيفه «ميل لنگ» در ليفتراك چيست؟

لنگ‌هاي اين قطعه به پيستون‌ها متصل هستند و مستقيما حركات خطي آن‌ها به تبديل به حركات دوراني مي‌كند. در ليفتراك با موتور خطي، به تعداد سيلندرها لنگ داريم و در خورجيني‌ها (V) اين عدد نصف تعداد سيلندرها است.

در يك انتهاي ميل لنگ “فلايويل (Flywheel)” به آن متصل مي‌شود كه موجب گرفتن لرزش‌هاي ميل لنگ مي‌شود. در طرف ديگر چرخ دنده‌اي قرار دارد كه “ميل بادامك” را به حركت در مي‌آورد.

جنس ميل لنگ ليفتراك معمولا از تركيب فولاد و كربن يا آلياژ فولاد با فلزهايي مانند نيكل و كروم ساخته مي‌شود. همچنين به منظور خنك شدن سريع اين قطعه با هوا، از واناديوم در ساخت اين قطعه استفاده مي‌شود.

مهمترين علل خرابي ميل لنگ ليفتراك

يافتن عيوب و مشخص نمودن دلايل و علل خرابي تا حد قابل توجهي از بروز خرابي در اين قطعه براي بار مجدد پيشگيري مي كند. استفاده از ميل لنگ بي كيفيت و سيستم روغنكاري نامناسب موتور از مهمترين علل خرابي آن محسوب مي شوند. وقتي روغن به روش صحيح در موتور تزريق نشده باشد قطعات متحرك آن به صورت خشك كار خواهند كرد و در نهايت باعث خرابي آن خواهد شد. از مهمترين علل خرابي ميل لنگ ليفتراك مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • استفاده از روغن غير استاندارد و يا روغن كاري به روش نامطلوب

  • مونتاژ و حمل نامناسب و همچنين برخورد ضربات ناگهاني شاتون

  • در صورتي كه اين قطعه در جهت افقي بيش از حد لق شده باشد.

  • ذرات خارجي و يا پليسه وارد كارتر و ياروغن موتور شده باشد.

  • تنطيم موتوربه روش صحيح انجام نگرفته باشد.

  • در زمان تعمير به روشي صحيح نگهداري نشده باشند.

  • فشار سيلندرها متعادل نباشد.

  • ثابت ها به صورت ناميزان بسته شده باشند و به دليل خرابي انژكتور تزريق سيلندر به صورت يكنواخت انجام نشده باشد.

  • به دليل لق بودن غيرمجاز ياتاقانها ساييده شده باشد.

  • فشار روغن كم باشد.

فروش ميل لنگ ليفتراك

امروزه يكي از مهمترين دغدغه هاي شركتهاي عمراني ،معدني و صنعتي در انتخاب ماشين آلات، كيفيت مطلوب و طول عمر مفيد بالاي آنها مي باشد كه اين مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات يدكي مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نيل به اين استراتژي شركت آذران پيشرو صنعت داراي خدمات رساني در بالاترين كيفيت به مشتريان مي باشد ، واحد قطعات آذران پيشرو صنعت مفتخر است تا با تامين مناسب قطعات يدكي ليفتراك در برندهاي مختلف خدمتگزار مشتريان محترم باشد.

در زمينه تأمين قطعات انواع ليفتراك، ريچتراك، استاكر، ريچ استكر و پالت تراك اين شركت با اتكا به توانمندي پرسنل با تجربه خود، لوازم يدكي و قطعات اورجينال درخواستي مشتريان خود را كه عمدتا كارخانجات و شركت هاي توليدي مي باشند، سريع ،صحيح و بموقع تحويل آنها داده است و در اين راستا توانسته است نظر مشتريان خود را تامين كند.

هم اكنون با توجه به تجربه يك دهه تامين قطعات يدكي ماشين آلات صنعتي و تجهيزات انبارداري، اين مجموعه آماده ارائه خدمات به همكاران و مشتريان عزيز مي‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشين‌آلات صنعتي نيازمند حضور مستمر در اين حوزه مي‌باشد. آذران پيشرو صنعت افتخار دارد به منظور كسب رضايت همكاران و مشتريان و ارتقاء كيفيت خدمات و همچنين با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعاليت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در اين راستا آماده ارائه خدمات فني و مهندسي و تامين قطعات يدكي براي ليفتراك هاي زير مي باشد:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.