كاربراتور ليفتراك

۲۳ بازديد

 

كاربراتور ليفتراك

 

سيستم سوخت رساني در خودرو ‌هاي داراي موتور احتراق داخلي مانند دستگاه گوارش در بدن عمل مي‌كند. در واقع موتور ليفتراك براي كار نياز به سوخت، هوا و انرژي برق دارد تا بتواند ايجاد جرقه و در پي آن توليد نيرو كند. انفجار رخ داده درون سيلندر اصلي‌ترين بخش در عملكرد موتور است و كيفيت اين انفجار به طور مستقيم بر كيفيت فعاليت موتور خودرو تاثير دارد. ميزان سوخت، فشار تزريق آن، ميزان هوا و فشار ورود آن به سيلندر و كيفيت جرقه‌زني و تنظيم زمان بندي آن سه اصل مهم در انفجار صورت گرفته درون محفظه‌ احتراق سيلندر هستند. در اين ميان سوخت توسط سيستم پيچيده‌ي سوخت‌رساني به موتور خودرو مي‌رسد. اين سيستم خود اجزا و بخش‌هاي مختلفي دارد كه هر يك از اهميت خاص خود برخوردارند.

در بين اين اجزا قطعه‌اي نام آشنا وجود دارد كه وظايف مهمي را بر دوش مي‌كشد. كاربراتور ليفتراك قطعه‌ي مهمي در سيستم سوخت رساني است  و در واقع به نوعي بيان‌گر نوع سيستم سوخت رساني ليفتراك است.

كاربراتور  يا انژكتور از مهم‌ترين قطعات سيستم سوخت‌رساني هستند. به طوري كه براي بيان نوع سيستم سوخت رساني يك ليفتراك آن را كاربراتور يا انژكتوري مي‌نامند. سيستم‌هاي كاربراتوري كه نوع قديمي‌تر هستند پيش از بكارگيري ECU و كامپيوتر در ليفتراك ها مورد استفاده قرار مي‌گرفتند و تا سال‌ها جزء ثابت تمام انواع خودروي بنزيني بوند. در واقع كاربراتور قطعه‌اي است كه در سال ۱۸۸۵توسط كارل بنز مخترع فقيد خودروهاي مدرن اختراع شد. اين قطعه‌ي مهم وظيفه‌ي سوخت رساني به موتور را برعهده دارد. اما وظيفه‌ي آن به همين‌جا ختم نمي‌شود. كاربراتور ليفتراك موظف است كه شرايط سوخت را در هر موقعيتي مناسب شرايط موتور كرده و به سمت آن ارسال كند. به اين معني كه كاربراتور مخلوط سوخت و هوا را به نسبت مناسب موتور تهيه كرده و در اختيار آن قرار مي‌دهد. شرح تمام وظايف كاربراتور به اين ترتيب است:

۱. تهيه مخلوط هوا و سوخت متناسب با شرايط مختلف كار موتور. اين كار بايد در كوتاه‌ترين زمان انجام شود

۲. كاهش مصرف سوخت در شرايط عادي موتور

۳. كمك به توليد حداكثر قدرت موتور در شرايطي كه تحت بار زياد است.

۴. روشن شدن موتور در درجه حرارت بالا و پايين و در هواي سرد و گرم

۵. تنظيم كاركرد موتور در حالت دور آرام

 

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2019/06/كاربراتور-ليفتراك-1.jpg

 

اجزاي كاربراتور ليفتراك

كاربراتور كه يكي از اجزاي سيستم پيچيده‌ سوخت‌رساني است خود سيستمي مجزا محسوب مي‌شود كه اجزا و قطعات متعددي دارد. البته بايد گفت برخي از اين اجزا به صورت كلي در همه‌ي كاربراتورها وجود دارند و برخي ديگر را در كاربراتورهاي پيشرفته شاهد هستيم. اجزاي ثابت و كلي كابراتور عبارتند از:

  • محفظه ي گاز
  • ساسات
  • بدنه
  • محفظه راه انداز
  • پمپ شتاب دهنده
  • ونتوري يا گلوگاه
  • ژيگلور يا مجراي خروج سوخت

فروش كاربراتور ليفتراك

امروزه يكي از مهمترين دغدغه هاي شركتهاي عمراني ،معدني و صنعتي در انتخاب ماشين آلات، كيفيت مطلوب و طول عمر  مفيد بالاي آنها مي باشد كه اين مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات يدكي مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نيل به اين استراتژي شركت آذران پيشرو صنعت داراي خدمات رساني در بالاترين كيفيت به مشتريان مي باشد ، واحد قطعات آذران پيشرو صنعت مفتخر است تا با تامين مناسب قطعات يدكي ليفتراك در برندهاي مختلف خدمتگزار مشتريان محترم باشد. در اين راستا فروش انواع كاربراتور ليفتراك را در برنامه كاري خود قرار داده است كه از آن جمله مي توان به كاربراتور ليفتراك سهند ، كاربراتور ليفتراك تويوتا ، كاربراتور ليفتراك سپاهان ، كاربراتور ليفتراك دوو-دوسان، كاربراتور ليفتراك كوماتسو، كاربراتور ليفتراك آريا و... اشاره نمود.

در زمينه تأمين قطعات انواع ليفتراك، ريچتراك، استاكر، ريچ استكر و پالت تراك اين شركت با اتكا به توانمندي پرسنل با تجربه خود، لوازم يدكي و قطعات اورجينال درخواستي مشتريان خود را كه عمدتا كارخانجات و شركت هاي توليدي مي باشند، سريع ،صحيح و بموقع تحويل آنها داده است و در اين راستا توانسته است نظر مشتريان خود را تامين كند.

هم اكنون با توجه به تجربه يك دهه تامين قطعات يدكي ماشين آلات صنعتي و تجهيزات انبارداري، اين مجموعه آماده ارائه خدمات به همكاران و مشتريان عزيز مي‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشين‌آلات صنعتي نيازمند حضور مستمر در اين حوزه مي‌باشد. آذران پيشرو صنعت افتخار دارد به منظور كسب رضايت همكاران و مشتريان و ارتقاء كيفيت خدمات و همچنين با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعاليت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در اين راستا آماده ارائه خدمات فني و مهندسي و تامين قطعات يدكي براي ليفتراك هاي زير مي باشد:

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.