انواع موتور ليفتراك

۲۲ بازديد

موتور ليفتراك براي تبديل انرژي شيميايي به انرژي مكانيكي طراحي شده است. با اشتعال سوخت از طريق احتراق داخلي در سيلندرهاي تحت فشار، موتور ايجاد حركت مي كند. بنابراين، يكي از مهمترين قسمتهاي ليفتراك ، موتور آن است كه تامين كننده قدرت و گشتاور لازم براي كاركرد ليفتراك مي باشد.

اگر چه تا به حال در وب سايت يا بروشور شركت هاي توليدي ليفتراك تا كنون مشاهده نشده است، اما شركت هاي سازنده ليفتراك، از جمله شركت هاي چيني ، ژاپني و ساير كشور ها، واحدي براي توليد موتور براي استفاده در ليفتراك را نداشته و موتور اين دستگاهها از كمپاني هاي مشهور سازنده موتور تهيه مي شود، بنابراين مي توان شاهد وجود يك برند موتور و حتي با مدل يكسان برروي چند برند ليفتراك بود كه اين امر موجب مي شود مصرف كنندگان، خدمات و قطعات خود را سريعتر و با قيمت مناسب تري پيدا كنند.

ليست كامل موتورهاي ليفتراك مورد استفاده در برند هاي مختلف ليفتراك را مي تواند در زير مشاهده كرد.

در مدل هاي ليفتراك هايستر Hyster مانند S50FT و H50FT اغلب موتور GM 2.4L استفاده مي شود. اين موتور ليفتراك در برزيل توسط شركت جنرال موتور GM ساخته مي شود.

شركت ليفتراك سازي يال YALE نيز موتور GM 2.4 در مدل هايي مانند GLC050VX يا GLP50VX ارائه كرده است، اگرچه بيشتر نمايندگي هاي توليدي ليفتراك يال، موتور ليفتراك Mazda FE را براي استفاده در اين نوع ليفتراك ها ترجيح مي دهند. و اين نمايندگي ها بر اين باور هستند كه اين موتور ليفتراك بسيار با دوام است.

همچنين در ليفتراك هاي سنگين هايستر و يال از موتور ليفتراك GM 4.3 ليتري استفاده مي شود. اين موتور در ساير مارك هاي ليفتراك حتي تويوتا، ميتسوبيشي و "ليفتراك Cat 50" استفاده مي شود. اين يك موتور با قيمت مناسب ساخته شده و فراواني قطعات آن در سراسر جهان از ديگر مزاياي اين نوع موتور توليدي شركت جنرال موتور مي باشد. توليد كنندگان ليفتراك به ندرت به برند موتور در بروشورهاي خود اشاره مي كنند، اما اگر يك ليفتراك داراي موتور 4.3 ليتري باشد، احتمال 99٪ در آن از موتور GM 4.3 استفاده شده است.

ليفتراك هاي كاترپيلار و ميتسوبيشي، به استثناي رنگ ظاهري و نامگذاري روي ليفتراك، در باطن يكسان هستند. هر دو برند كاترپيلار و ميتسوبيشي، ليفتراك هاي خود را در هوستون، تگزاس و ژاپن توليد مي كند. براي موتور ليفتراك اين برند از ليفتراك، موتور Mitsubishi 4G63 و Mitsubishi 4G64 استفاده مي شود. اين موتور ليفتراك در ژاپن ساخته شده و در بعضي ديگر از برندهاي ليفتراك نيز مورد استفاده قرار مي گيرند.

براي مدل هاي قديمي تر ليفتراك هاي كاترپيلار، ميتسوبيشي و نيسان موتورهاي K21 و K25 كه ساخت شركت نيسان مي باشند استفاده شده است. به طور اين موتورها در يك ليفتراك با سيستم سوخت LPG،  ثابت كرده اند كه نسبتا قابل اطمينان هستند. K21 داراي حجم 2.1 ليتر و K25 يك موتور 2.5 ليتري است.

شركت تويوتا از موتور 4Y توليدي است شركت در قلب ليفتراك هاي خود مانند 8FGCU15، 8FGCU25 استفاده مي كند. اين موتور بيش از 20 سال است كه در انواع مدلهاي ليفتراك تويوتا استفاده شده و قطعات آن به راحتي قابل تهيه مي باشد.

در ليفتراك هاي ديزلي توليدي شركت زوم لاين، ليفتراك هاي تي ام اس TCM، هلي Heli و كوماتسو و همچنين ليفتراك هاي ديزلي توليدي شركت آريا از موتور شركت ايسوزو و در برخي تناژها از موتور نيسان استفاده شده است.

شركت ليفتراك سازي سپاهان براي موتورهاي ديزلي خود براي ليفتراك هاي 3 تن و 3.5 تن از موتور يانمار  YANMARو ميتسوبيشي و براي ليفتراك هاي 5 تن از GM بهره مي گيرد.

شركت ليفتراك سازي سهند نيز براي موتورهاي ليفتراك هاي ساخته شده اين شركت معمولا از موتور هاي شركت موتور موتورسازان MOTORSAZAN استفاده مي كند.

در مطالب ذكر شده به برخي از موتورهاي مورد استفاده در ليفتراك هاي ساخته شده در طول 10-15 سال گذشته اشاره شد. كه به مرور زمان اين ليست تكميل تر خواهد شد...

شركت آذران پيشرو صنعت با سالها تجربه در زمينه ي تهيه و توزيع و تامين قطعات انواع ليفتراك (ليفتراك سهند، ليفتراكتويوتا، ليفتراك كوماتسو  و …) از فعالترين فروشگاهها مي باشد و در اين راستا قطعات و لوازم يدكي اورجينال انواع ليفتراك با تضمين كيفيت تحويل مشتريان خود داده است و با ارائه محصولاتي با كيفيت بالا  توانسته است نظر مشتريان خود را جلب نمايد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.