شمع ليفتراك

الكترونيك

شمع ليفتراك

۲۱ بازديد

 

ليفتراك هايي كه با سوخت‌هاي فسيلي كار مي‌كنند براي تكميل فرايند عمليات احتراق در داخل موتور احتياج به قطعه‌اي دارند كه با ايجاد جرقه اين كار را انجام دهد؛ اين وظيفه به شمع(به انگليسي Sparking Plug) محول شده است. پس از مكش سوخت به داخل سيلندر و تركيب آن با هوا شمع ليفتراك وظيفه دارد كه با جرقه زدن عمل احتراق را آغاز و انرژي توليد كند. اين انرژي سپس توسط قطعات ديگر مكانيكي باعث به حركت درآمدن ليفتراك مي‌شود.

شمع ليفتراك يكي از اجزايي كه است كه روي موتور و در واقع بر روي سر سيلندر قرار مي‌گيرد و يكي از مهمترين اجزا در فرايند احتراق موتور ليفتراك است. شمع ليفتراك از عايق چيني، الكترود، واشر و قسمت‌هاي ديگر تشكيل مي‌شود و با دريافت ولتاژ بالا، عمل جرقه زني در محفظه سيلندر را انجام مي‌دهد.

اتين لونوار (Étienne Lenoir) كسي بود كه در سال ۱۸۶۰ از يك شمع برقي در اولين موتور احتراق داخلي گازي خود استفاده كرد. اما حق اختراع شمع موتور توسط نيكولا تسلا، فردريك ريچارد سيمز و رابرت بوش به ثبت رسيده است. با اين وجود تنها اختراعي كه براي اولين بار به صورت تجاري و به صورت يك شمع با ولتاژ بالا در يك سيستم احتراق داخلي مورد استفاده قرار گرفت شمعي بود كه توسط مهندس شركت رابرت بوش ساخته شد و تحولي در موتورهاي احتراق داخلي ايجاد كرد.

شمع ليفتراك چگونه كار مي‌كند؟

همانطور كه گفته شد شمع ليفتراك از اجزاي مختلفي تشكيل شده است. پس از اينكه كوئل ليفتراك جريان با ولتاژ پايين را از باطري ليفتراك دريافت كرد ولتاژ آن را افزايش مي‌دهد و سپس اين جريان ولتاژ بالا به شمع منتقل مي‌شود. پس از اين اتفاق جريان بين دو الكترود مركزي و جانبي موجود در شمع كه يكي مثبت و ديگري منفي است افزايش يافته و ساختار گازهاي موجود در محفظه را تغيير مي‌دهد. با افزايش ولتاژ گازهاي موجود يونيزه مي‌شوند و رساناي جريان الكتريكي شده و در محفظه ايجاد احتراق مي‌كنند.

شمع‌هاي به طور عادي به ولتاژي حدود ۱۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ ولت يا بيشتر احتياج دارند تا بتوانند عمل احتراق را به خوبي انجام دهند.

علائم خرابي شمع ليفتراك

شمع ليفتراك را بايد يك قطعه مصرفي دانست كه بر اثر استفاده در طول زمان مستهلك مي‌شوند و بايد هر از چند گاهي آنها را تعويض كرد. با ايجاد جرقه توسط شمع مقداري اندكي از الكترود آن از بين مي‌رود و در نتيجه پس از مدتي استفاده اين الكترود به صورت كامل فرسوده مي‌شود و توان جرقه زني آن از بين مي‌رود.

از اولين علائم خرابي شمع ليفتراك مي‌توان به استارت نخوردن ليفتراك اشاره كرد. در ضمن ايجاد تغييرات يا صدمات فيزيكي در شمع نيز از نشانه‌هايي است كه زمان تعويض آنها را مشخص مي‌كند. شكسته شدن عايق چيني شمع يا تغيير اندازه سر شمع و تغيير رنگ عايق چيني آن نيز از ديگر علائم خرابي شمع است.

????

گاهي اوقات نيز رسوباتي در سر شمع ليفتراك جمع مي‌شود و در عملكرد صحيح آن اختلال ايجاد مي‌كند. از شايع‌ترين خرابي شمع‌ها نيز به دود زده و سياه شدن شمع‌ها بايد اشاره كرد كه البته اين نشان مي‌دهد كه در تركيب نسبت هوا و بنزين خودرو مشكلاتي وجود دارد. گاهي اوقات نيز خاكستر سفيد رنگ بر روي سر شمع قابل مشاهده است كه بر اثر كيفيت سوخت ايجاد مي‌شود ولي با اين حال بر روي عملكرد اين قطعه اثرگذار است.

روغن زدن شمع‌ها نيز نشانه بدي براي مالك ليفتراك است چرا كه به معناي ورود روغن به درون سيلندر، روغن سوزي موتور و تأثير سوختن آن بر روي شمع است كه بايد هر چه سريع‌تر براي حل اين مشكل به متخصص مراجعه كرد.

به از بين رفتن الكترودهاي شمع نيز دقت كنيد تا در صورت تغييرات نامناسب در اولين فرصت آن را تعويض كنيد. همچنين اگر موتور ليفتراك در حالت ثابت سخت كار مي‌كند ممكن است شمع‌هاي ليفتراك نياز به سرويس داشته باشند.

فروش شمع ليفتراك

امروزه يكي از مهمترين دغدغه هاي شركتهاي عمراني ،معدني و صنعتي در انتخاب ماشين آلات، كيفيت مطلوب و طول عمر مفيد بالاي آنها مي باشد كه اين مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات يدكي مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نيل به اين استراتژي شركت آذران پيشرو صنعت داراي خدمات رساني در بالاترين كيفيت به مشتريان مي باشد ، واحد قطعات آذران پيشرو صنعت مفتخر است تا با تامين مناسب قطعات يدكي ليفتراك در برندهاي مختلف خدمتگزار مشتريان محترم باشد.

در زمينه تأمين قطعات انواع ليفتراك، ريچتراك، استاكر، ريچ استكر و پالت تراك اين شركت با اتكا به توانمندي پرسنل با تجربه خود، لوازم يدكي و قطعات اورجينال درخواستي مشتريان خود را كه عمدتا كارخانجات و شركت هاي توليدي مي باشند، سريع ،صحيح و بموقع تحويل آنها داده است و در اين راستا توانسته است نظر مشتريان خود را تامين كند.

هم اكنون با توجه به تجربه يك دهه تامين قطعات يدكي ماشين آلات صنعتي و تجهيزات انبارداري، اين مجموعه آماده ارائه خدمات به همكاران و مشتريان عزيز مي‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشين‌آلات صنعتي نيازمند حضور مستمر در اين حوزه مي‌باشد. آذران پيشرو صنعت افتخار دارد به منظور كسب رضايت همكاران و مشتريان و ارتقاء كيفيت خدمات و همچنين با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعاليت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در اين راستا آماده ارائه خدمات فني و مهندسي و تامين قطعات يدكي براي ليفتراك هاي زير مي باشد:

آموزش شمع سازی از صفر تا صد با 10 درس رایگان

به عنوان فردی که تجربه ساخت شمع را دارم، اغلب این سوال از من پرسیده می شود که چطور شمع درست می کنی؟ اکثر افراد از شنیدن این که فرایند شمع سازی چیزی بیشتر از ذوب کردن موم، افزودن عطر و رنگ و سپس ریختن آن در ظرفی فتیله دار است، شگفت زده می شوند. با این اوصاف، این کار چیزی بیشتر از هنر و در واقع یک علم است. مثل هر علمی، شما باید تحقیق و مدام آزمایش کنید تا به نتیجه درست برسید. البته چنین آزمون و خطایی زمان بر و پر هزینه خواهد بود.

ساختن شمع را چه برای هدیه دادن و چه برای خودتان یا فروش انجام می دهید، توصیه می شود که آن را جدی بگیرید. شما نمی توانید یک شمع کامل را یک روزه بسازید. در واقع، ممکن است چند ماه طول بکشد تا به رمز و راز ساخت یک شمع خوش بو و خوش ساخت دست پیدا کنید. این مقاله به شما نمی گوید که چه طور یک شمع بسازید، بلکه اصول این کار را آموزش می دهد. لیست کامل روغن های گیاهی

در واقع این مقاله روی سه ​​اصل تاکید دارد:

1-تحقیق کردن

2- تهیه مواد لازم در مقادیر کم

3- تست همه شمع ها و یادداشت برداری

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.